فروردین 92 ؛ افتتاح همزمان تونل نیایش و پل صدر

شهردار تهران با اشاره به تاخیر در بهره برداری از تونل نیایش و پل طبقاتی صدر گفت: این طرح ها در فروردین سال آینده به بهره برداری می رسد.
آقای قالیباف در حاشیه دیدار و تماس تلفنی با شهروندان تهرانی در مرکز 1888 افزود: عملیات ساخت تونل نیایش به پایان رسیده است و هم اکنون در حال نصب تجهیزات و تأسیسات در تونل نیایش هستیم و این تونل ابتدای بهمن آماده بهره برداری است.

وی درباره استفاده از جرثقیل های ویژه در طرح پل طبقاتی صدر گفت: با توجه به مشکلات تحریم و اینکه این جرثقیل ها باید در خارج از کشور طراحی و متناسب با پل ساخته می شد، ساخت و انتقال این جرثقیل ها، 120 روز فعالیت های عمرانی را با تأخیر مواجه کرد.قالیباف گفت: همکاران فنی و عمرانی ما قول داده اند که 4 ماه تأخیر را به 2 ماه کاهش دهند.شهردار تهران افزود: اگر تونل به تنهایی راه اندازی شود، بار ترافیک به بزرگراه صدر وارد خواهد شد و مشکلات ترافیکی ایجاد می شود.

قالیباف گفت: مسیر شرق به غرب یعنی تردد از بزرگراه صدر به تونل نیایش امکان پذیر است، زیرا بار ترافیک صدر را در غرب تخلیه می کند که این موضوع نیز در حال بررسی است.
وی افزود: ساخت پل تک پایه طبقاتی صدر در نوع خودش در کشور بی سابقه و حتی این پل در مجامع مهندسی دنیا معروف است.
شهردار تهران در پاسخ به این سئوال که مشکل آلودگی و ترافیک شهر تهران چگونه برطرف خواهد شد؟ تصریح کرد: وقتی کاری چند مسئول دارد، به راحتی مشکل حل نمی شود.
۱۹ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۳۹
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در