تولید عایق‌های رطوبتی نانو

سه دستاورد جدید مخترعان جوان پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان شامل سامانه رهگیری مولد برق قطار، عایق های رطوبتی حرارتی نانو و ربات صنعتی پالتایزر رونمایی شد.

در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری از سه محصول جدید شرکت های دانش بنیان استان که با حمایت دانشگاه سمنان و پارک علم و فناوری این دانشگاه به ثمر رسیدند رونمایی شد.

این سه محصول شامل سامانه رهگیری مولد برق قطار و عایق های رطوبتی نانو ساختار توسط شرکت آفرینش رویش رایمند و ربات صنعتی پالتایزر توسط شرکت توسعه فناوری ربات هیوا بود.

سوری یکی از سازندگان سامانه رهگیری مولد برق قطار در این باره گفت: این سامانه قابلیت اندازه‌گیری 51 پارامتر اساسی در مولد برق قطار را دارد. همچنین این سامانه قابلیت بکارگیری در خودرو برای افزایش امنیت خودروها، بکارگیری در سیستم مدیریت ناوگان حمل و نقل و قابلیت نصب بر روی خودروهای گشتی را هم دارد.

وی با بیان اینکه این سامانه مورد پذیرش معاون اول رئیس جمهوری و شرکت رجا هم قرار گرفته و مقدمات صادرات آن نیز در حال فراهم شدن است اظهار داشت: این سامانه در خاورمیانه نمونه ای ندارد و نه تنها باعث جلوگیری از خروج ارز از کشور می شود بلکه در آینده نزدیک برای کشور ارزآوری هم دارد.

سوری به ساخت عایق رطوبتی حرارتی نانو ساختار نیز اشاره کرد و افزود: این پوشش به عنوان آستری و عایق رطوبتی حرارتی برای همه نوع سطوح بکار رفته و مقاوم به آب و رطوبت است که در سدها، تونل ها، پل ها، کانال ها، مخازن و لوله های آب و فاضلاب کاربرد دارد.

همچنین صالحیان یکی از سازندگان ربات پالتایزر که در این مراسم رونمایی شد، گفت: با توجه به کاربرد بالای این نوع از ربات ها در صنعت و توجیه اقتصادی تولید این نوع از رباتها، طراحی ، ساخت و تولید این نوع از رباتها با هدف پوشش نیاز صنایع داخلی در دستور کار شرکت توسعه فناوری ربات صنعتی هیوا قرار گرفته است.

وی افزود: این ربات کاربردهای زیادی در بخش صنعت کشور دارد و به دلیل تحریم ها نمونه خارجی آن به کشورمان وارد نمی شود و این شرکت با تلاش متخصصان جوانان توانمند ایرانی توانست در مدت پنج سال تحقیق و پژوهش این ربات را بسازد.

صالحیان با بیان اینکه پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان هم در ساخت این ربات بیش از 15 میلیون تومان وام در اختیار این شرکت قرار داده است گفت: قیمت نمونه داخلی این ربات یک چهارم نمونه خارجی است و در حال حاضر نیز در دو کارخانه تولید قطعات خودرو نصب و راه اندازی شده است.

۹ دی ۱۳۹۱ ۱۴:۴۸
خبرگزاری مهر |
اشتراک در