ارائه تسهیلات برای باغ‌بام فضای سبز

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر مشهد گفت: برای توسعه فضای سبز شهری شهرداری سعی می‌کند تا با ارائه تسهیلات مردم را تشویق به استفاده از باغ ‌بام که کمک بزرگی به رفع آلودگی هوا است ‌کند.

فاطمه غیور امروز در مشهد اظهار کرد: افزایش و توسعه فضای سبز در بهبود رفع آلاینده‌های هوا کمک شایانی می‌کند و زمانی‌که سومین دوره شورای شهر مشهد آغاز به کار کرد سرانه فضای سبز شهر مشهد 4.5 تا 5 متر بود اما در حال حاضر بیش از هشت متر است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری و زیست محیطی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: استاندارد جهانی برای فضای سبز 22 متر است و چون تامین آب برای توسعه فضای سبز شهری یکی از عوامل مهم محسوب می‌شود و شهر مشهد از شهرهای کم‌آب کشور است چشم‌انداز 10 متر برای آن پیش‌بینی شده است.

غیور تاکید کرد: برای توسعه فضای سبز شهری شهرداری سعی می‌کند تا با ارائه تسهیلات مردم را تشویق به استفاده از باغ ‌بام که کمک بزرگی به رفع آلودگی هوا است ‌کند.

وی در ارتباط با تسهیلات شهرداری برای ایجاد باغ بام اذعان کرد: افرادی که خواستار ایجاد باغ بام هستند باید درخواست خود را به شهرداری محل اقامت خود داده تا بازدید فنی از ساختمان مانند آسیب ندیدن زیرساخت‌های بدنه و پایه ساختمان بررسی شود.

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: همچنین 40 درصد هزینه‌هایی را که فرد برای احداث باغ بام باید متقبل شود را شهرداری با دادن تسهیلات کمک می‌کند.

غیور با اشاره به تعاملات شورای شهر مشهد با محیط زیست استان گفت: بازشدن فضای محیط زیست در شورای شهر عمر دو ساله دارد و آنها گزارش هوا را به شورا ارائه می‌کنند اما تاکنون طرح مشترکی نداشته‌ایم.

وی یادآور شد: تاکسی‌هایی که عمر زیادی دارند سبب آلودگی هوا می‌شوند و در این راستا طرحی برای حذف آنها داده شد که تاکسی‌های عمر مفید زیر هشت سال در سرویس‌های بیسیم و شرکت‌‌ها سرویس‌دهی داشته و مابقی چرخشی کار کنند.

عضوکمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: با انجام این طرح 55 درصد تاکسی‌ها باید از رده خارج می‌شدند که این کار بسیار سخت بود زیرا حذف آنها مشکلات ترددی در شهر را به وجود می‌آورد.

غیور خاطرنشان کرد: رانندگان تاکسی خواستار نوسازی ماشین‌های خود هستند اما چون به آنها تسهیلات بانکی داده نمی‌شود در نتیجه نمی‌توانند به تعویض وسیله نقلیه خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: برای تبدیل تاکسی‌ها به وسایل نقلیه جدید نیازمند فرآیندهایی است که باید به یکدیگر اتصال پیدا کنند تا با تغییر آنها آلودگی هوای سطح شهر نیز کم شود.

۹ دی ۱۳۹۱ ۱۱:۳۰
خبرگزاری فارس |
اشتراک در