کنترل سرویس بهداشتی با تلفنهای هوشمند

محققان ژاپنی به تولید یک برنامه اجرایی برای تلفنهای هوشمند و توالتهای ویژه مجهز به بلوتوث اقدام کرده اند تا کاربر بتواند از طریق تلفن همراه عملکرد این توالتها را کنترل کند

ژاپنی ها همواره پیشگام نوآوریها و اختراعات با فناوری بالا در زمینه سرویسهای بهداشتی بوده اند، آنها در تولید صندلیهای گرم، پخش موسیقی و سیستمهای شستشو و خشک کردن را برای سرویسهای بهداشتی پیشگام بوده اند.

در همین حال شرکت ژاپنی لیکسیل اکنون پیشرفته ترین مدل خود را ارائه کرده که این مدل یک نوع توالت است که می توان کنترل آن را توسط یک تلفن هوشمند انجام داد.

این توالت که قرار است در ماه فوریه به فروش گذاشته شود به طور کامل توسط یک برنامه اجرایی تلفن هوشمند قابل کنترل است. این برنامه همچنین می تواند تعداد دفاع استفاده کاربر را به منظور بررسی وضعیت سلامتی وی در نظر بگیرد.

 

این برنامه اجرایی می تواند تمام عملکرد توالت را کنترل کند، که این امر دربرگیرنده بلند شدن و بسته شدن در آن نیز می شود

برنامه اجرایی که روی تلفنهای هوشمند نصب می شود برای تمام تلفنهای دارای سیستم عامل اندروید قابل دسترس خواهد بود و با هر سه مدل جدید این شرکت کار می کند.

کاربر با استفاده از این برنامه اجرایی می تواند توالتهای مجهز به بلوتوث را کنترل کند.

تمام ویژگهای آن عبارت است از سیفون، بلند کردن در توالت و بستن آن؛ کاربران می توانند تنظیمات مورد علاقه خود را نیز ثبت کنند و حتی از بلندگوهای تعبیه شده در این سیستمهای بهداشتی بهره ببرند.

از این سیستم می توان برای کنترل قبضهای آب و برق نیز استفاده کرد.

۲ دی ۱۳۹۱ ۰۹:۴۴
خبرگزاری مهر |
اشتراک در