توزیع یک میلیون تن قیر یارانه‌ای در کشور با تصویب مجلس

حمیدرضا ارشادمنش معاون وزیر کشور و رئیس سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور در این همایش گفت: با تصویب مجلس شورای اسلامی یک میلیون تن قیر یارانه‌ای در کشور توزیع می‌شود.

وی افزود: بر همین اساس، طرحی با فوریت در مجلس شورای اسلامی مطرح شده و سیر کمیسیونی را نیز گذرانده است و در هفته‌های آینده در صحن علنی مجلس ارایه می‌شود.

معاون وزیر کشور اظهار کرد: با تصویب این طرح میزان قیر مورد نظر به صورت 40 درصد سهم شهرداری‌ها و 60 درصد سهم راه و شهرسازی توزیع خواهد شد.

ارشادمنش گفت: یارانه بلیت اتوبوس‌ها نیز در چند روز آینده از طریق سازمان هدفمندی یارانه‌ها به حساب شهرداری‌های دارای اتوبوسرانی واریز می‌شود.

معاون وزیر کشور تصریح کرد: اختصاص 5هزار میلیارد تومان برای اوراق مشارکت نیز فرصت خوبی است که شهرداری‌ها باید با رعایت ملاحظات، به بهترین شکل ممکن از این فرصت استفاده کنند.

محمدجواد کامیاب معاون امور عمرانی استانداری کرمان نیز در این همایش گفت: پراکندگی جمعیت در این استان خدمات رسانی شهری را دشوار کرده است.

وی افزود: بر اساس آخرین سرشماری انجام شده، استان کرمان حدود 3 میلیون نفر جمعیت دارد.

 معاون امور عمرانی استانداری کرمان وسعت استان کرمان را 183 هزار کیلومتر مربع ذکر کرد و گفت: این استان دارای 23 شهرستان، 65شهر، 58 بخش، 152 دهستان، پنج هزار و 936 روستا، 11 هزار و 620 آبادی و یکهزار و 616 دهیاری مصوب است.

کامیاب بیان کرد: متوسط بودجه سالانه در نظر گرفته شده برای شهرداری‌های کرمان 300 میلیارد تومان است که در سال 90 با رشد 15 درصدی نیز همراه بوده است.

وی گفت: استان کرمان با وجود دارا بودن ظرفیت‌های بالا در زمینه‌های مختلف، اما دفاتر شرکت‌های بزرگ این استان در تهران یا شهرهای دیگر مستقر هستند و مالیات ناشی از آنها نیز نصیب سایر شهرها می‌شود که این موضوع دغدغه شهرداری‌های استان است.

وی تصریح کرد: پراکندگی زیاد جمعیت در استان کرمان سرانه خدمات را افزایش می‌دهد.

معاون استاندار کرمان افزود: کمک‌های بسیاری در سال‌های اخیر از سوی وزارت کشور به شهرداری‌های استان کرمان ارایه شده است اما با توجه به پراکندگی استان پاسخگو نیست.

۱۷ آبان ۱۳۹۱ ۰۹:۱۳
بنانیوز |
اشتراک در