رونمایی از اولین سیستم ایرانی هوشمند ساختمان و اماکن عمومی

دستگاه هوشمند کنترل از راه دور سیستم روشنایی ، گرمایشی و سرمایشی و اعلام حریق واحد های مسکونی و تجاری و اماکن عمومی ساخته شد .
این دستگاه که در پارک علم و فن آوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین طراحی و ساخته شد ، به علت قابلیت بالا، در کارخانجات و ادارات کاربرد فراوانی دارد.
کنترل ، بهینه سازی و کاهش مصرف انرژی ، مدیریت هزینه از جمله مزایای این سیستم است که تکنولوژی آن قابل رقابت با مشابه خارجی است .
الناز بابایی مدیر اجرایی این سیستم گفت: سیستم کنترل از راه دور ساختمان در مدت 2 سال و توسط پنج گروه فنی ، سه گروه بازرگانی و چهار گروه تحقیقات توسعه با اعتباری بیش از 150 میلیون ریال ساخته شد.
وی افزود : قابلیت کنترل دما ، اعلام سرقت و هشدار از طریق اینترنت ، تلفن همراه و ریموت و امکان روشن و خاموش کردن وسایل برقی از دیگر مزایای این سیستم است که با تلاش محققان داخلی طراحی و ساخته شد.
پیش از این ، مشابه این سیستم از کشورهای خارجی تهیه می شد که امروز شاهد رونمایی از طرح صد در صد ملی هستیم.
اسمعیلی زاده ها سرپرست پارک علم و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مراسم رونمایی از این سیستم با بیان اینکه هم اکنون 84 متقاضی ، طرح و ایده به مرکز رشد این دانشگاه ارائه کرده اند گفت : 12 طرح از میان آنها پذیرفته و در مراحل اجرایی قرار دارد.
۱۷ آبان ۱۳۹۱ ۰۸:۴۳
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در