افتتاح بزرگراه قزوین بویین‌زهرا

بزرگراه قزوین بوئین‌زهرا صبح روز 16 آبان با حضور وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد.
14 کیلومتر بزرگراه حدفاصل قزوین به بوئین‌زهرا به بهره‌برداری رسید. با بهره‌برداری از این محور مسیر بزرگراهی حدفاصل قزوین به بوئین‌زهرا به 55 کیلومتر رسید. در این زمینه معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور با بیان این‌که قطعه‌ افتتاح شده امروز 9 کیلومتر و چهار خطه است، به خبرنگار ایسنا گفت: یک میدان بزرگ به مساحت 12 کیلومتر در محل تلاقی بزرگراه با محور بزرگراه اشتهارد - بوئین‌زهرا به بهره‌برداری رسید.

خادمی تاکید کرد: بزرگراه افتتاح شده، بخشی از حلقه ارتباطی کریدور شمال به جنوب است که ارتباط بین آزاد‌راه قزوین رشت را به جنوب یعنی تهران ساوه، تهران - قم و بنادر جنوبی کشور برقرار می‌کند. وی از بزرگراه افتتاح شده حدفاصل قزوین - بوئین‌زهرا به عنوان کمربندی کنار‌گذر تهران البرز یاد کرد و گفت: در این بزرگراه وسائل نقلیه سنگین که از بنادر جنوبی به سمت مقاصد شمال و شمال غرب کشور حرکت می‌کنند تردد خواهند کرد تا به این ترتیب این دسته از وسائل نقلیه وارد تهران و شهرهای حومه آن نشوند.

معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره اعتبار هزینه شده برای 14 کیلومتری که امروز افتتاح شد اظهار کرد: برای 14 کیلومتر بزرگراهی که امروز افتتاح شد 138 میلیارد ریال منابع اعتباری دولتی هزینه شده است. خادمی گفت: 14 کیلومتری که امروز افتتاح شد به 40 کیلومتری که قبلا افتتاح شده بود، متصل می‌شود.

وی با بیان این‌که 85 کیلومتر بزرگراه بوئین‌زهرا به سمت ساوه در حال ساخت در قالب دو قطعه است، خاطر نشان کرد: این دو قطعه تا یک سال و نیم آینده به پایان می‌رسد تا کل مسیر قزوین تا ساوه ارتباط بین آزاد‌راه‌های تهران ساوه همدان را به غرب و نیز تهران قم سلفچگان را به بنادر جنوب برقرار کند. معاون ساخت و توسعه بزرگراه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور در پایان یاد‌آور شد: اعتبار مورد نیاز برای ساخت 85 کیلومتر در دست اجرا 55 میلیارد تومان است که تاکنون هشت میلیارد تومان آن پرداخت شده است.

۱۷ آبان ۱۳۹۱ ۰۸:۴۱
ایسنا |
اشتراک در