احداث مدرن‌ترین پل کابلی جهان در مشهد

سخنگوی شهرداری مشهد گفت: یکی از منحصر به‌فردترین و مدرن‌ترین پل‌ کابلی جهان از نظر معماری همزمان با عید سعید غدیرخم در مشهد افتتاح خواهد شد.

علی حامد مقدم اظهار کرد: پل کابلی تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) از نوع پل‌های خودایستای ترکه‌ای است که شکل پیلون‌های آن حتی در جهان هم نمونه‌ای ندارد. وی ادامه داد: پیلون‌ها دارای قوس بوده و همچنین عرشه پل هم به گونه‌ای طراحی شده که قوس قائم و افقی به خود گرفته است.

سخنگوی شهرداری مشهد از افتتاح پل کابلی امام حسین(ع) در عید غدیر خبر داد و افزود: این پل کابلی، چهارمین پل کابلی کشور محسوب می‌شود که برای احداث آن 14 میلیارد تومان هزینه شده است. وی اضافه کرد: کل طول پل روگذر تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) 800 متر است که 200 متر میانی آن بخش کابلی پل بوده و عرض پل 24 متر شامل دو باند رفت و برگشت است.

به گفته حامدمقدم تعداد کابل‌های بکار رفته در احداث پل کابلی تقاطع غیرهمسطح امام‌حسین(ع) 48 دسته 25 تایی است و طول کل کابل‌های مصرفی حدود 42 کیلومتر بوده است. وی همچنین با یادآوری از کل پروژه تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع)، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه عظیم در مشهد در چند بخش شامل زیرگذر، همسطح و روگذر از اردیبهشت سال 89 آغاز و در فاز اول زیرگذر تقاطع غیرهمسطح امام حسین(ع) به طول 1000 متر در کمتر از 11 ماه به بهره‌برداری رسید.

سخنگوی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی پل رو گذر شامل بخش بتنی و کابلی و رمپ های خاک مسلح در سال 90 آغاز و پس از 15 ماه تکمیل و آماده بهره‌‍‌‌‌برداری شده است. به گفته وی، هزینه اجرای کل پروژه را 37 میلیارد تومان بوده که تمامی آن از محل اعتبارات عمرانی شهرداری مشهد تامین شده است. حامدمقدم گفت: اجرای این پروژه از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده شده و کلیه مراحل طراحی نظارت و اجرای پروزه توسط کارشناسان و متخصصان داخلی انجام شده است.

۱۰ آبان ۱۳۹۱ ۰۹:۴۵
خبرگزاری مهر |
اشتراک در