به زودی هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت به فروش می رسد

وزیر راه و شهرسازی اعلام کرد: از کل مبلغ 6500 میلیار تومان اوراق مشارکت برای این وزارتخانه، به زودی هزار میلیارد تومان از این اوراق به فروش می رسد.
مهندس علی نیکزاد برای بازدید از پروژه های راه و شهرسازی به استان گیلان سفر کرده است در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن قزوین- رشت ، تصریح کرد: به منظور تصریح در اجرای پروژه راه آهن قزوین- رشت از محل فروش اوراق مشارکت 260 میلیارد تومان به این پروژه اختصاص می یابد.
وی تاکید کرد دراین مسیر ریلی از قزوین تا رشت 6 ایستگاه در نظر گرفته شده است که ایستگاه رشت و لوشان از جمله آنهاست.
وزیر راه و شهرسازی یاد آور شد برای تسریع در روسازی و ساخت راه آهن قزوین - رشت و پرداخت مطالبات پیمانکاران بیش از 70 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد. وی ادامه داد: محور ریلی قزوین- رشت- انزلی در کریدور ترانزیتی شمال – جنوب قراردارد که طول مسیر آن 205 کیلومتر در قالب 9 قطعه بوده که حدود 40 کیلومتر آن و دو خطه و 65 کیلومتر آن یک خطه است.
مهندس نیکزاد ابراز داشت: برای این پروژه تا کنون 377 میلیارد تومان هزینه شده است که برای اتمام آن 350 میلیارد تومان مورد نیاز است که با توجه به قرار گرفتن این پروژه در طرح های مهر ماندگار مقرر شده تا پایان دولت دهم به بهره برداری برسد.
48 دستگاه تونل با طول کل 22 کیلومتر که طولانی ترین آن 2218 متر و 74 دستگاه پل با طول کل 11744 متر که طولانی ترین آن 1661 متر بوده در دست ساخت است.
همچنین سیر قطارهای مسافری در مسیر راه آهن قزوین – رشت با سرعت 160 کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.
وزیر راه و شهرسازی در سفر به استان گیلان از پل شاهرود راه آهن قزوین- رشت ، باقیمانده پروژه آزاد راه رشت- قزوین ، راه اصلی سراوان – سنگر – سیاهکل ، بزرگراه امامزاده هاشم – خمام – آقاسید شریف ، پروژه های عمرانی فرودگاه سردار جنگل رشت و مسکن مهر بازدید کرد.
۱۰ آبان ۱۳۹۱ ۰۸:۳۵
پایگاه اطلاع رسانی عمران وشهرسازی |
اشتراک در