طراحی و ساخت دستگاه موزائیک های مولد الکتریسیته

این دستگاه قادر است از عبور هر فرد دو و نیم تا سه وات انرژی برق تولید و ذخیره کند. بیشترین کاربرد این دستگاه در معابر پرتردد ، پیاده روها و مجتمع های تجاری است.

مخترع دانشگاه آزاد اسلامی خمینی شهر دستگاه ساخت موزائیکهای مولد الکتریسیته با روش بلبرینگهای kk با قابلیت تولید بیشینه برق از کالری از دست رفته افراد را طراحی و تولید کرد.
دکتر نیک بخت معاون پژوهشی این دانشگاه گفت: با بکارگیری دو بلبرینگ در دستگاه این امکان فراهم شده است هنگامی که بیشتر از یک نفر از روی موزائیک عبور کنند دستگاه بدون قفل کردن انرژی بیشتری دریافت می کند.
رام بجندی دانشجوی کارشناسی مکانیک سیالات دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی شهر هزینه طراحی و ساخت این دستگاه را در مدت سه ماه 20 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: دو سیلندر و پیستون ، موتوردی سی و دستگاه شارژ کنترلر از اجزای تشکیل دهنده دستگاه موزائیک مولد الکتریسیته برای ذخیره ساده تر برق است.
سازنده دستگاه با بیان اینکه این دستگاه نمونه خارجی ندارد گفت: این دستگاه قادر است از عبور هر فرد دو و نیم تا سه وات انرژی برق تولید و ذخیره کند. رام بجندی بیشترین کاربرد این دستگاه را در معابر پرتردد ، پیاده روها و مجتمع های تجاری برشمرد.
دستگاه موزائیک مولد الکتریسیته به شماره 70519 مهرماه در اداره کل ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی ثبت شده است. اختراع رام بجندی چهارم آبان در جشنواره ملی علمی فناوری فکر برتر گیلان رتبه نخست بخش حقیقی نمایشگاه را دریافت کرد.

۸ آبان ۱۳۹۱ ۰۸:۲۲
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در