ساخت نسل جدید کلیدهای مینیاتوری برق

گروه صنعتی پارس توان با استفاده از پیشرفته‌ترین فناوری‌ و با تلاش متخصصان ایرانی توانسته است نسل جدیدی از انواع کلیدهای مینیاتوری برق را در جهت افزایش بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف انرژی در کشور تولید و عرضه کند.

کاووس فرجی نایب رئیس هیئت مدیره این شرکت در حاشیه دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران ، از ویژگی‌های این کلیدها را قطع انتخابی در زمان بروز اتصال در جریان برق خانه بیان کرد و گفت: زمانی که به دلایل مختلف اتصالی در برق خانه ایجاد و فیوز کنتور قطع می شود، فرد باید برای وصل مجدد به تقسیم های برق در محل در ورودی ساختمان مراجعه کند. وی افزود: با استفاده از این کلیدها که در داخل منزل تعبیه می شود، به آن دستور انتخاب داده می‌شود تا ابتدا در صورت اتصال برق، کلید داخل منزل قطع شود و اگر مشکل دیگری بود، کلید کنتور درب ورودی قطع شود.

فرجی گفت : این وسیله در جایی که میان مصرف کننده تا کنتور برق فاصله زیادی وجود دارد، از رفت و آمد و اتلاف وقت جلوگیری می کند. فرجی خاطرنشان کرد کلیدهای نسل جدید ساخته شده دارای قابلیت ها و ویژگی‌هایی است که تاکنون نمونه مشابه آن در جهان ساخته نشده است و مرکز استاندارد جهانی در حال انجام اقدام های لازم برای تعریف استاندارد برای این نوع کلید محسوب می شود ، زیرا تاکنون نمونه آن در جهان وجود نداشته است که پیش از این برای آن استانداردی تعریف شده باشد.

وی ادامه داد : هم اکنون در حال تولید نیمه صنعتی این کلیدها هستیم و پس از ابلاغ استاندارد ، تولید صنعتی را آغاز و ضمن تامین نیاز داخل ، بازاریابی برای صادرات را نیز آغاز خواهیم کرد. وی ایده طراحی این کلیدها را در نتیجه اشکال های متعدد در قطع و وصل برق ناشی از اتصالات در منازل و نارضایتی از این موضوع از سوی مردم و اداره های برق بیان کرد.

فرجی دیگر ویژگی‌های کلیدهای مینیاتوری PTK را مقاومت در برابر جریان بالای اتصال کوتاه بیان کرد و افزود: با وجود اینکه جریان قطع 10 کیلوآمپر برای تمام کلیدها تضمین شده است، اما در عمل این کلیدها به دلیل جرقه گیر قوی، قادر به تحمل جریان تا 15 آمپر نیز هستند. وی افزود: از دیگر ویژگی های این کلیدها، طراحی ویژه ترمینال برای جلوگیری از اتصال اشتباه سیم، استحکام بالای بدنه کلیدهای تک پل و چندپل به دلیل استفاده همزمان از پرچ و زایده های پلاستیکی در مونتاژ بدنه و پوشش شفاف نشان دهنده وضع قطع و وصل بودن کلید برای جلوگیری از ورود گرد و غبار و آب به داخل کلید است.
فرجی، ویژگی دیگر این کلیدها را قرار گرفتن شاسی در وسط

برای شناسایی دلیل قطع برق بیان کرد و گفت: در واقع در صورت بروز اضافه بار یا اتصال کوتاه در مدار ، شاسی کلید پس از قطع مدار در وضع وسط قرار می گیرد که این امر، قابلیت تشخیص علت قطع را بسیار ساده می کند ضمن آنکه در صورت قطع دستی کلید، شاسی به هیچ عنوان در وضع وسط قرار نمی گیرد. وی افزود: همچنین دراین کلیدها امکان قفل شاسی در هر دو حالت قطع و وصل، برای جلوگیری از قطع و وصل ناخواسته وجود دارد.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران، بیش از 300 شرکت داخلی و 50 شرکت خارجی از کشورهای فرانسه، ایتالیا، آلمان، چین، ترکیه، کره جنوبی و ...، در فضایی به وسعت افزون بر 30 هزار مترمربع حضور دارند.

۸ آبان ۱۳۹۱ ۰۸:۱۸
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در