ساختمانهای دارای آسانسورهای استاندارد پایان کار می گیرند

مدیر کل استاندارد استان البرز گفت: طبق مصوبه شورای عالی استاندارد ، برای ساختمانهای دارای آسانسورهای غیر استاندارد پایان کار صادر نمی شود.
علی سعادتیˈافزود: این مصوبه و دستورالعمل های آن به همه شهرداری های کشور از جمله این استان برای اجرا هنگام صدور پروانه و پایان کار ابلاغ شده است.
وی اضافه کرد: آسانسورها از چنان حساسیت و رعایت ایمنی برخوردارند که انجام بازرسی از آنها فقط توسط شرکتهای تایید صلاحیت شده از سوی سازمان ملی استاندارد صورت می گیرد.
سعادتی گفت: این شرکتها باید در بازرسی اولیه و دوره ای ، پلاک بازرسی با قید زمان را در آسانسورها نصب و گواهی ایمنی برای آنها صادر کنند.
وی تاکید کرد: این شرکتها همچنین موظفند گواهی ایمنی آسانسور را فقط برای آسانسورهایی که توسط شرکتهای دارنده پروانه ، طراحی ، نصب و راه اندازی شده اند را صادر کنند ، در غیر این صورت مرتکب تخلف شده و باید پاسخگو باشند.
سعادتی خاطرنشان کرد: شرکتهایی که بدون فراگرفتن دوره های آموزشی و رعایت کردن استانداردها، اقدام به نصب آسانسور می کنند موجب افزایش شمار حوادث در این وسیله می شوند.
وی یادآور شد: طی شش ماه نخست سال جاری ، 103 دستگاه آسانسور در این استان مورد بازرسی قرار گرفت و اخطار های لازم برای رفع نواقص موجود در برخی از آنها نیز صادر شد.
۶ آبان ۱۳۹۱ ۱۴:۱۸
ایرنا |
اشتراک در