محققان ایرانی با استفاده از فناوری نانو بتن های پرمقاومت تولید کردند

محققان پژوهشکده علوم و فناوری نانو دانشگاه صنعتی شریف موفق شدند تا با استفاده از فناوری نانو، بتن پرمقاومت را تولید کنند که مقاومت آن 68 درصد بیشتر از بتن های معمولی است .
دکتر ˈعلیرضا ناجیˈ یکی از محققان این طرح اظهار داشت: بتن پرمقاومت با استفاده از نانوذرات و الیاف طراحی شده است و مقاومت کششی این نوع بتن نسبت به نمونه های عادی 49 درصد و مقاومت فشاری آن تا 68 درصد نسبت به بتن های معمولی بیشتر است . علاوه براین میزان جذب در آن نسبت به بتن های معمولی بسیار کاهش یافته است.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر روش به کار رفته در این نوع بتن ها به گونه ای است که مصرف سیمان در ساخت بتن کاهش و میزان چگالی این نوع بتن افزایش یافته است. هزینه های نگه داری نیز در صورت استفاده از این نوع بتن بسیار کاهش می یابد .
ناجی خاطرنشان کرد : با توجه به این که زمان تولید این محصول کوتاهتر از نمونه های پیشین است در نتیجه میزان دی اکسید کربن وارد شده به محیط زیست بسیار کم می شود .این نوع بتن درساخت سازه هایی همچون پل ها، تونل ها، سدها، اتوبان، سازه های دریایی، باند فرودگاه، نیروگاه تولید انرژی و جاده ها بسیار کاربرد دارد.
۱ آبان ۱۳۹۱ ۰۸:۳۴
ایرنا |
اشتراک در