برگزاری نمایشگاه ساختمان زاهدان

هشتمین نمایشگاه صنعت ساختمان سیستان و بلوچستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و برخی مدیران دستگاههای اجرایی استان در زاهدان برپا شد.

مدیر عامل شرکت نمایشگاههای بین المللی سیستان و بلوچستان در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان در زمینی به گستره چهار هزار مترمربع با 75 غرفه از ابزارآلات تولیدی شرکتهای ساختمانی سراسر کشور در زاهدان برپا شده است.

محمد رضا براهویی هدف از برپایی این نمایشگاه را عرضه مصالح و ابزارآلات ساختمانی تولیدات داخل کشور که مطابق با آخرین فناوریهای روز ساخته شده اند، عنوان کرد. وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در عرصه معرفی فناوریهای نو در صنعت ساختمان سیستان و بلوچستان گفت: پارسال سمینار صنعتی سازی ساختمان در معاونت برنامه ریزی استانداری برگزار شد که امسال نیز تداوم خواهد داشت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: سهم اشتغال استان از صنعت ساختمان 40 درصد است که توجه به این بخش از سوی متولیان ضروری می سازد. محمود میری افزود: با توجه به سهم بالای صنعت ساختمان از اشتغال توجه به این بخش همسو با توسعه فناوریهای نوین و تولیدات دانش بنیان ضروری است.

وی تاکید کرد: برای تقویت صنعت ساختمان در سیستان و بلوچستان نخستین گام بومی سازی است و باید در فعالیت های عمرانی مصالحی بکار گرفته شود که تولیدات شرکتهای ساختمانی داخل استان باشد. او اظهار داشت: تولید مصالح استاندارد و قابل رقابت به لحاظ کیفی و کمی با تولیدات دیگر کشورها و مطابق با فناوریهای نو در توسعه صنعت ساختمان کشور بسیار تاثیرگذار است که این مساله باید از سوی تولیدکنندگان این بخش مورد توجه قرار گیرد.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صنعت ساختمان تنها بخشی است که اگر همراه با دانش آکادمیک رشد یابد، متحول خواهد شد لذا ضروری است در نمایشگاههای صنعت ساختمان از دانشجویان رشته های عمران ساختمان دانشگاهها بهره گرفته شود. میری همچنین بر مشارکت حوزه استاندارد و ارایه ابزارآلات و مصالح ساختمانی مشمول استاندارد در نمایشگاه صنعت ساختمان سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

معاون استاندار گفت: در شرایط کنونی کشور کار تولید سخت بوده و به همان نسبت مصرف نیز دشوار است لذا باید مصرف بهینه در صنعت ساختمان لحاظ شود و در درازمدت تولیداتی که برای مصرف کننده صرفه اقتصادی دارد در بازار عرضه شود. میری با بیان اینکه بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان از فعالیت مطلوبی برخوردار بوده و مراودات تجاری پررونقی در آن در حال انجام است، گفت: تولیدکنندگان عرصه صنعت ساختمان باید در زمینه توسعه صادرات فعالیت بیشتری داشته باشند.هشتمین نمایشگاه صنعت ساختمان از 25 تا 29 مهرماه در محل دایمی برپایی نمایشگاههای بین المللی سیستان و بلوچستان دایر است.

۲۶ مهر ۱۳۹۱ ۰۹:۵۶
اشتراک در