برگزاری کنفرانس زلزله و سازه در کرمان

سومین کنفرانس ملی «زلزله و سازه»، 26 و 27 مهرماه سال جاری به همت جهاد دانشگاهی استان کرمان و با همکاری دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار می‌شود.

فرزاد رضایی، معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کرمان با اعلام این خبر اظهار کرد: این کنفرانس با حمایت انجمن سازه‌های فضاکار ایران، مرکز تحقیقات و ارتباط با صنعت شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت بحران کشور، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، استانداری کرمان، شرکت مهندسی آب و فاضلاب استان کرمان و شهرداری کرمان برگزار می‌شود.

وی با بیان این که سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه با مشارکت دانشگاهیان، استادان و متخصصان کشور برگزار خواهد شد، تصریح کرد: از آغاز فراخوان مقالات به منظور حضور در این کنفرانس، تعداد 524 مقاله به دبیرخانه کنفرانس ارسال شده است. رضایی خاطرنشان کرد: پس از داوری‌های انجام شده، 204 مقاله در قالب سه جلد کتاب چاپ شده و در روزهای برگزاری کنفرانس در هشت سالن مختلف در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی استان کرمان به صورت شفاهی و پوستر ارائه می‌شوند.

معاون پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کرمان با اشاره به محورهای سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه افزود: طراحی لرزه‌ای مبتنی بر عملکرد سازه‎ها، روش‌های به‌سازی و مقاوم‎سازی سازه‎ها، روشهای بهینه‎سازی لرزه‎ای سازه‎ها، مدلسازی و تحلیل‎ دینامیکی سازه‎ها، کاربرد هوش مصنوعی در مهندسی زلزله، عیب‎‎یابی لرزه‎ای سازه‎ها و کنترل لرزه‎ای سازه‎ها از جمله محورهای این کنفرانس علمی هستند.

وی گفت: تحلیل قابلیت اطمینان لرزه‎ای سازه‎ها، اندرکنش خاک، سازه و آب، سازه، اثر زلزله بر سازه‌های فضاکار، اثر زلزله بر سازه‌های بنایی، اثر زلزله بر سازه‌های ویژه نظیر پل‌ها، مخازن، سازه‌های بلند، ارزیابی و مدیریت خطرپذیری لرزه‌ای، اثربخشی آئین‌نامه‌ها و ضوابط اجرایی مقاوم‌سازی و ایمنی سازه‌ها و آسیب‌پذیری و به‌سازی شریان‌های حیاتی از دیگر محورهای سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه است. مراسم افتتاحیه سومین کنفرانس ملی زلزله و سازه، چهارشنبه 26 مهرماه، ساعت 9 صبح در محل تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان برگزار خواهد شد.

۲۵ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۲۹
اشتراک در