نمایشگاه سازمان زیباسازی تهران در پاریس!

تصاویر مهمترین آثار استاد ابوالحسن‌خان صدیقی در رایزنی فرهنگی ایران در شهر پاریس به نمایش درآمد.

نمایشگاهی از عکس‌های آثار استاد ابوالحسن‌خان صدیقی «پیشگام هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران» در محل رایزنی فرهنگی ایران در پاریس در معرض دید عموم گذاشته شد.

تصاویر عرضه شده در این نمایشگاه، علاوه بر آثار حجمی، نمونه‌هایی از آثار طراحی و عکاسی این هنرمند معاصر بودند، که در بخش عکس‌ها، نمونه‌هایی برای نخستین بار پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌گرفت.

 عکس‌های این مجموعه را استاد صدیقی در بین سالهای 1307 تا 1310 و در سفر به اروپا تهیه کرده که تا همین چند ماه قبل نگاتیوهای آن امکان چاپ نیافته بودند.

 براساس این گزارش، این نمایشگاه که بعدازظهر دوشنبه 10 مهر 1391 در حضور جمعی از هنرمندان ایرانی مقیم فرانسه و گروهی از علاقمندان هنر ایران و با حضور نمایندگانی از کشور ایران و دکتر اخوان کاظمی رایزن فرهنگی ایران افتتاح شد و تا مدت 10 روز پیش روی علاقمندان قرار خواهد گرفت.

 استاد ابوالحسن‌ صدیقی متولد 1276 شمسی در تهران، آموزش اولیه هنر را نزد استاد کمال‌الملک آموخت و در ایام تحصیل تنها بر پایه ذوق خود، و با ابزار اندک به ساخت مجسمه اهتمام کرد و در این رشته تا آنجا پیش رفت که بعدها «پدر هنر مجسمه‌سازی معاصر ایران» لقب گرفت. استاد صدیقی در سال 1374 دارفانی را وداع گفت.

۲۲ مهر ۱۳۹۱ ۱۰:۰۸
اشتراک در