افتتاح کارخانه تولید سقف آکوستیک

کارخانه آذران تایل، نخستین واحد تولیدی سقف های کاذب آکوستیکی (صدابندی) کشور در بستان آباد به بهره برداری رسید.

این کارخانه در زمینی به مساحت 19 هزار متر مربع ساخته شده و سقف های کاذب با قابلیت جذب صوت، ضریب انعکاس بالای نور، عایق حرارتی و ضد حریق تولید می کند. این نوع سقف ها در سینماها و تالارهای اجتماعات و کتابخانه ها کاربرد دارد. 95 درصد مواد به کار رفته در تولید این محصولات در کارخانه آذران تایل ایرانی است. به گزارش شاسا با بهره برداری از این کارخانه برای 90 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغال زایی شد. این کارخانه با هفت میلیارد ریال سرمایه گذاری ساخته شده است و محصولات آن به هفت کشور آسیایی و اروپایی صادر می شود.

از ویژگی های اصلی تایل‏‌های آکوستیک می توان قابلیت جذب صوت و ضریب انعکاس نور بالا ، عایق حرارتی و خصوصیت ضد حریق این کالا را نام برد و بدین ترتیب میتوان از اتلاف انرژی به میزان قابل توجهی نیز جلوگیری کرد. ضمنا ، نصب سریع و راحت این محصول و نیز دسترسی آسان به تاسیسات زیر سقف کاذب از خصوصیات منحصر به فرد این محصول میباشد. به همین سبب، این نوع تایل در اکثر پروژه های عمرانی نظیر سینماها‏، آمفی‏‌تاترها، کتابخانه ها ، مکانهای آموزشی و اداری، فرودگاهها و بطور خلاصه در کلیه محیط هائی که نیاز به ایجاد محیطی آرام با هدف کاستن صداهای مزاحم و نیز جلوگیری از هدر رفتن انرژی میباشد بهترین انتخاب بشمار می رود.

این محصول از مواد معدنی تهیه شده و طق استانداردهای جهانی عاری از هر گونه اثرات مواد مضر برای انسان و طبیعت بوده و از نظر مقررات بین المللی در طبقه بندی ریسک صفر قرار دارد. تایل‌های آکوستیک نیاز به رنگ‌آمیزی نداشته و با داشتن طرحها و ابعاد متنوع نقش مهمی را در دکوراسیون داخلی ساختمان هم از نظر زیبائی و هم کاربرد فنی داراست.

تدوین استاندارد ملی تایلهای آکوستیک

شرکت آذران تایل در حال تدوین نخستین استاندارد ملی تایل‌های آکوستیک است. شرکت آذران تایل نخستین تولیدکننده تایل‏‌های آکوستیک در ایران، در راستای کمک به ارتقای کیفیت محصولات داخلی و رشد و توسعه صنعت ساختمان ایران، اقدام به تدوین استاندارد ملی تایل‌های آکوستیک کرده است.
بنابر این گزارش در صورت رعایت استانداردهای جهانی در تولید تایل‌های آکوستیک، این محصولات هیچ‌گونه اثر زیانباری برای انسان و محیط‌زیست نداشته و از نظر قوانین بین‌المللی در طبقه‌بندی ریسک صفر قرار می‌گیرند. گفتنی است، شرکت آذران تایل در نیمه نخست سال 1390 و پس از انجام تحقیقات لازم، برای نخستین بار در ایران اقدام به تولید تایل‌های آکوستیک در ایران کرد.

۱۹ مهر ۱۳۹۱ ۰۸:۵۳
خبرگزاری مهر |
اشتراک در