کتاب هزار سال معماری جهان

این کتاب خصوصیات، جنبش ها، سبک ها، مضامین و دوره­ های یک هزاره از معماری غرب، از دوره­ رومانس تا جدیدترین آثار معاصر، را با جزئیات و عکس های جذاب در اختیار خواننده قرار می­دهد.

کتاب «هزار سال معماری جهان» شامل زندگینامه 180 معمار در کنار بررسی جنبش‌ها و سبک‌های معماری در هزاره گذشته، توسط انتشارات هنر معماری قرن به بازار کتاب آمد.

در این کتاب سفری تصویری و شگفت­ انگیز در هزار سال تاریخ معماری همراه با ارائه­ شمایی کلی از سیر پیشرفت معماری غرب در هزاره­ اخیر، از سبک رمانسک تا آخرین گرایش­های مدرن گنجانده شده است. همچنین اختصاص 148 عنوان به معماران بزرگ، سبک­ها، جنبش­ها و مضمون­ ها که هرکدام با متن تشریحی و تصویرهایی از مهم­ترین آثار مرتبط همراه است.ارائه ­36 تحلیل مستقل برای شاهکارها و بناهای منحصربه­ فرد با عکس­های داخلی و خارجی، جزئیات، پلان و نمودار، همراه با زندگینامه­ 180 معمار برجسته از دیگر مطالب کتاب است.

این کتاب خصوصیات، جنبش ها، سبک ها، مضامین و دوره­ های یک هزاره از معماری غرب، از دوره­ رومانسک تا جدیدترین آثار معاصر، را با جزئیات و عکس های جذاب در اختیار خواننده قرار می­دهد. کتاب از دو بخش راهنما و مرجع تشکیل شده؛ راهنما از 148 مدخل تشکیل شده و علاوه بر آن 36 اثر معماری ممتاز نیز به ­صورت مدخل های جداگانه در صفحات روبه­ روی هم قرار گرفته ­اند. بخش مراجع، در انتهای کتاب، شامل فهرستی از اصطلاحات فنی، نمایه­ی اشخاص، مکان ها و آثار و زندگینامه­ ی مختصری از 180 معمار است.

کتاب را انتشارات هنر معماری قرن در 448 صفحه رنگی با قیمت 29 هزار تومان منتشر کرده است.

۱۵ مهر ۱۳۹۱ ۰۸:۴۳
اشتراک در