ایجاد واحدهای جدید برای تولید قیرهای اصلاح شده

سرپرست مرکز تحقیقات راه و شهرسازی از ساخت و راه اندازی واحدهای جدید برای تولید قیرهای اصلاح شده خبرداد و گفت: این طرح علاوه بر رعایت استانداردها ایجاد اشتغال را نیز به دنبال خواهد داشت.

محمود فاطمی عقدا به همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت نفت برای استفاده از قیرهای امولسیونی اشاره کرد و افزود: هم اکنون برای رقیق کردن قیر از نفت سفید استفاده می شود. وی میزان استفاده از نفت سفید برای رقیق کردن قیر را در سال 900 هزار بشکه معادل 200 میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: نفت سفید کاربردهای زیادی برای کشور دارد و رویکرد کنونی دنیا نیز استفاده از حلال های آبی است.

فاطمی عقدا گفت: برای تحقق این موضوع جلسات متعددی در وزارتخانه راه و شهرسازی با حضور نمایندگان وزارت نفت داشتیم تا با پیگیری موضوع افزون بر رعایت استانداردهای بین المللی در بخش راه به ارزان سازی هم برسیم. سرپرست مرکز تحقیقات راه و شهرسازی؛ کیفیت قیر، استفاده از انواع نوین آسفالت، بهره گیری فناوری های جدید و فرآوری و اجرای آسفالت را از مولفه های مد نظر این مرکز خواند و افزود : تا کنون 15 کارخانه برای ارزیابی مراجعه کرده اند و 8 کارخانه واجد شرایط شناخته شدند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز مامور صدور گواهینامه ی فنی برای کارخانه های آسفالت در کشور است، گفت: این مرکز ،بررسی کارخانه های آسفالت را با کمک معاونت های وزارت و مدیران استانی تا پایان شهریور در دستور کار قرار دارد و کارخانه هایی که نتوانند درخواست مرکز تحقیقات را تامین کنند از فهرست تامین کنندگان طرح های وزارتخانه حذف خواهند شد.

فاطمی عقدا با تاکید بر این که پیمانکاران تنها می توانند از کارخانه های مورد تایید مرکز تحقیقات راه و شهرسازی؛ آسفالت تهیه کنند افزود: کارخانه های طرف قراراد با وزارت راه و شهرسازی در مرحله نخست این بررسی هستند و کارخانه های دیگر در نوبت ارزیابی قرار دارند. سرپرست مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با بیان این که استانداردسازی مصالح در بخش مسکن به صورت کامل و موفق اجرا نشده است، ادامه داد: در بخش مسکن با حضور مجموعه هایی مانند ستاد مسکن، وزارت صنعت، سازمان نظام مهندسی و مرکز تحقیقات، تلاش بسیاری برای مصالح صورت گرفته و حدود 87 درصد مصالح کشور استانداردسازی شده است.

سرپرست مرکز تحقیقات با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر آموزش تمام نیروهای این بخش گفت: برای آموزش نیروها و ارائه گواهینامه ی تخصصی علمی و آموزشی نیز تا سال 92 به کارخانه های این بخش فرصت داده ایم.

۹ مهر ۱۳۹۱ ۰۸:۴۰
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در