اجرای طرح هوشمند سازی راهها در 18 استان

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با بیان اینکه طرح هوشمند سازی راهها در 18 استان کشور عملیاتی شده است، گفت: در 4 سال گذشته 400 واحد مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در محورهای ارتباطی کشور راه اندازی شده است.
شهریار افندی ‌زاده  با بیان اینکه در حال حاضر در 18 استان کشور طرح جامع هوشمند سازی راههاعملیاتی شده است، گفت: طرح نصب 250 دستگاه دوربین ویژه ثبت سرعت و تخلفات رانندگی در محدوده اصلی 3 هزار کیلومتر از راه‌های اصلی کشور اجرایی شده است که تا پایان امسال با اجرای آن در 15 استان کشور، 2 هزار کیلومتر دیگر از این راه ها تحت پوشش این طرح قرار می گیرد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای تصریح کرد: استقرار سیستمهای الکترونیک مدرن در محورهای ارتباطی کشور، یک هزار دستگاه تردد شمار در جاده های اصلی کشور نصب و راه‌اندازی می ‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح هوشمند سازی جاده ها با اولویت آذربایجان شرقی، اظهار داشت: محور تبریز- صوفیان به عنوان نخستین پایلوت اجرای این طرح در استان آذربایجان شرقی پیش بینی شده است.

افندی زاده با بیان اینکه در 4 سال گذشته با سرمایه‌ گذاری بخش غیردولتی 400 واحد مجتمع خدماتی- رفاهی بین راهی در محورهای ارتباطی کشور راه اندازی شده است، گفت: در همین رابطه اقدامات لازم برای تکمیل و راه اندازی 410 مجتمع خدماتی- رفاهی بین‌راهی جدید و صدور 120 موافقتنامه برای توسعه این واحدها انجام شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نوسازی ناوگان حمل‌ ونقل عمومی جاده‌ای، بیان کرد: برنامه نوسازی 1500 دستگاه اتوبوس، 2000 دستگاه کامیون، 1000 دستگاه مینی‌بوس و 2000 دستگاه سواری برون شهری در تمامی استان‌های کشور در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

۹ مهر ۱۳۹۱ ۰۸:۱۴
خبرگزاری مهر |
اشتراک در