اجرای تهیه نقشه‌ تفکیک آپارتمان‌ها

دبیر همایش تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها گفت: در کشور 3 هزار نفر در اجرای تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها شرکت می‌کنند.

احمد اسدی در نخستین همایش سراسری تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها در مشهد اظهار کرد: در تفاهم‌نامه‌ای که در پایان سال 89 با سازمان ثبت اسناد صورت گرفت تصمیم گرفته شد تا نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها توسط سازمان نظام مهندسی انجام شود. دبیر همایش سراسری تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها افزود: مسئولان و مدیران کشوری و استانی در این همایش شرکت می‌کنند که حدود 200 نفر در این همایش شرکت دارند.

اسدی خاطرنشان کرد: در کشور 3 هزار نفر طرح نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها را انجام می‌دهند که در خراسان‌رضوی مهندسان نقشه‌بردار عضو نظام مهندسی 300 نفر هستند که 250 نفر آنها در اجرای تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان ها فعالیت می‌کنند. وی در ارتباط با کسانی که می‌توانند در اجرای تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها شرکت کنند، اظهار کرد: در تفاهم‌نامه با سازمان اسناد فقط باید مهندسان نقشه‌بردار شرکت کنند این درصورتی است که ما دو برابر مهندسان نقشه‌بردار کاردان‌ها و تکنسین‌های نقشه‌بردار خوبی در سطح خراسان‌رضوی داریم.

دبیر همایش سراسری تهیه نقشه‌های تفکیک آپارتمان‌ها با اشاره به عضویت مهندسان در سازمان نظام مهندسی گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته 15 نفر عضو سازمان نظام مهندسی ساختمان بودند اما در حال حاضر در شهر مقدس مشهد 80 نفر عضو سازمان هستند.

اسدی با اشاره به خصوصی‌شدن تهیه نقشه تفکیک آپارتمان‌ها گفت: این طرح سبب تکریم ارباب رجوع می‌شود ضمن اینکه شرکت گاز بحث کنترل لوله‌کشی گاز را به مهندسان مکانیک داده است. وی در ارتباط با کاهش زمان انجام پرونده گفت: چون از مهندسان متخصص در این طرح استفاده می‌شود سرعت و دقت افزایش می‌یابد و در حدود یک هفته می‌توان پرونده را رسیدگی کرد که قبلا چند ماه طول می‌کشید.

در خاتمه از 20  نفر که مقدمات تهیه نقشه تفکیک آپارتمان‌ها را در استان‌ها و شهرستان‌ها اجرایی کرده بودند تجلیل شد.

۸ مهر ۱۳۹۱ ۰۹:۰۲
شاسا |
اشتراک در