ساخت ربات بازرس کانال‌های فاضلاب

یک مخترع ارومیه‌ای بعد از انجام مطالعات و تحقیقات به ساخت ماشین ربات بازرسی کانا‌ل‌های فاضلاب موفق شد.

ادریس فلاحی اظهار داشت: این دستگاه برای تحویل گرفتن خطوط انتقال اجرا شده، توسط پیمانکار قابل استفاده است. وی تصریح کرد: پیش از این برای تحویل گرفتن خطوط اجرا شده توسط پیمانکار از یک وسیله خیلی مبتدی مانند توپ استفاده می‌شد ولی با ساخت این دستگاه، همه اشکالات اجرایی مشخص می‌شود.

فلاحی قیمت این دستگاه را 10 درصد مشابه خارجی عنوان کرد و افزود: قیمت تمام شده این دستگاه 20 میلیون تومان است که مشابه خارجی آن در حدود 200 میلیون تومان است. این مخترع دستگاه فوق را قابل نصب بر روی هر خودرو دانست و گفت: این دستگاه به وسیله هر خودرویی قابل حمل است.

فلاحی فاصله دید واضح تا 25 متر، زاویه چرخش افقی دوربین 360 درجه، زاویه چرخش عمودی دوربین 180 درجه و قابلیت حرکت ربات به طور چهار طرفه را از جمله ویژگی‌های این وسیله برشمرد. این مخترع اظهار داشت: این دستگاه دارای متراژ دیجیتالی بوده و قابلیت نمایش روی مانیتور را دارد به طوری که اطلاعات را می‌توان بر روی سی‌دی یا دی‌وی‌دی ضبط کرد تا یک بایگانی دیجیتالی تهیه شود.

وی بر لزوم حمایت مسئولان از نخبگان و مبتکران تاکید کرد و بیان داشت: چنانچه دست‌اندرکاران و مقامات به طور شایسته از مخترعان حمایت کنند روند توسعه کشور و استان ما شتاب می‌گیرد و در بسیاری از حوزه‌ها به خودکفایی می‌رسیم. این مخترع با اظهار به اینکه دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای تحریم کشورمان اقدام کرده‌اند، اضافه کرد: چنانچه از ظرفیت‌های علمی و تخصصی کشور به نحو مطلوب استفاده شود به راحتی می‌توانیم از سد این تحریم‌های اقتصادی عبور کرده و دشمنان را مایوس کنیم.

فلاحی با اشاره به اینکه فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر رونق تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و اظهار داشت: مخاطب این فرمان حکیمانه همه مسئولان و یکایک مردم هستند بنابراین انتظار می‌رود با عنایت به این شعار ملی، در پایان سال جاری تحو‌ل‌های زیادی در جای جای میهن اسلامی رخ دهد که این مسئله در سایه حمایت از نیروهای نخبه و خلاق رخ می‌دهد.

۲۷ شهریور ۱۳۹۱ ۱۰:۳۱
ایرنا |
اشتراک در