وی
ادامه داد: آسانسورهای موجود در جهان به کششی و هیدرولیک تقسیمبندی
میشوند؛ آسانسورهای هیدرولیک بر اثر پمپاژ روغن به سمت بالا هدایت شده ،
اما آسانسورهای کششی از طریق توازن و وزن تعداد افراد داخل کابین کار کرده و
به وسیله دستگاههای بکسل و موتورهای پرمصرف برقی شارژ میشوند. به گفته
سازنده آسانسور خودشارژ، این آسانسور بدون نیاز به برق خارجی عمل و نیروی
مصرف شده را مجددا تولید میکند.
محمدی
همچنین درخصوص چگونگی شارژ باتری این آسانسور گفت: برای بالا رفتن آسانسور،
انرژی مصرف میشود و برای پایین آمدن تولید انرژی داریم . بر همین اساس
میتوانیم این انرژی تولیدی را برای مرحله بعدی که آسانسور بالا میرود،
ذخیره کنیم. محمدی خاطرنشان کرد: نمونه صنعتی آسانسور 12 ولت خود شارژ
ساخته شده و موردآزمایشهای متعددی قرار گرفته است. همچنین با دریافت
استانداردهای لازم، در حال انعقاد قرارداد برای تجاری سازی کامل آن هستیم.
وی
اظهار امیدواری کرد تا با حمایتهای دولتی بتوان این طرح را به ثبت جهانی
رسانده و از آنجاکه مصرف انرژی یکی از موضوعات مهم و روز دنیاست، میتوان
با گسترش و به روزتر کردن آن از این سیستم برای تولید انرژی یک ساختمان
استفاده کرد.