رونمایی کتاب استاندارد ابنیه و ساختمان

همزمان با گشایش دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، با حضور معاون اول رئیس جمهور از کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه وساختمان ایران رونمائی شد.

این کتاب، نخستین کتاب هوشمند ساختمانی کشور است که با هدف استاندارد سازی، بالابردن دانش فنی ساخت ساز کشور، بکارگیری فناوری های نوین ساختمانی و تعامل میان تولیدکننده و مصرف کننده تهیه شده است. این کتاب با تلاش دبیرخانه دائمی کتاب استاندارد و حمایت­ سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت راه و شهرسازی به منظور تحقق اجرای مواد 155 و 168 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تهیه و انتشار یافته است و مخاطب اصلی آن مهندسان سازمان نظام مهندسی کشور، انبوه سازان و شرکتهای ساختمانی، شهرداری ها و کلیه دست اندرکاران بخش صنعت ساختمان کشور می باشد.

با توجه به توسعه ساخت و ساز مسکن در کشور، انتشار کتابی مانند کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان ایران می تواند کمک شایانی به ساخت وساز مسکن داشته باشد. بر اساس قانون مصوب سال 89 مجلس شورای اسلامی مقرر شده است بیش از 200 میلیون متر مربع پروانه ساخت مسکن صادر شود که نیازمند سرمایه ای بیش از 80 میلیارد تومان است و بیش از 60 درصد این سرمایه نیز باید صرف تامین مصالح و فراورده های ساختمانی شود. بنابراین با افزایش اطلاعات لازم در زمینه استاندارد بودن این مصالح، می توان کمک بسیاری به مقاوم سازی ساختمان ها داشته باشد.

کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه وساختمان ایران با قابلیت به روز رسانی اطلاعات و خدمات جانبی مختلف مربوط به صنعت ساختمان، از این پس در اختیار همه سازندگان، مشاوران، پیمانکاران وفعالان عرصه صنعت ساختمان ایران خواهد بود. این کتاب با همکاری و حمایت وزارت راه، مسکن و شهر سازی، سازمان نظام مهندسی ساختمان و اتاق تعاون مرکزی جمهوری اسلامی ایران تهیه شده است. طراحی این کتاب به گونه است که همه مهندسان، مشاوران، طراحان و سازندگان مسکن می توانند به سهولت و بطور دقیق از هرگونه اطلاعات مربوط به تولیدات لوازم و مصالح ساختمانی استاندارد ایرانی و خارجی، فعالیت انبوه سازان، اتحادیه ها، تعاونی ها و تولید کنندگان، مطلع شوند.

در نخستین کتاب جامع هوشمند استاندارد ملی ابنیه و ساختمان ایران همچنین کالاها و صنایع تولیدی مربوط به صنعت ساختمان کشور و جهان در 302 رشته طبقه بندی و دسته بندی شده است. دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران که بزرگترین نمایشگاه صنعت ساختمان خاورمیانه است، امروز با حضور آقای رحیمی معاون اول رئیس جمهور ، برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و سفرای خارجی و مدیران و مسئولان انجمن ها ، اتحادیه ها ،تعاونی ها و تشکل های ساختمانی ، در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران گشایش یافت. در این نمایشگاه ، هزار و 100شرکت داخلی و بیش از 200 شرکت خارجی ، آخرین دستاوردها و توانمندی خود در زمینه های مختلف صنعت ساختمان را ارائه کرده اند.

در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران، بیش از 25 کشور جهان از جمله آلمان- آمریکا- فرانسه- انگلستان- اسپانیا- ترکیه- ایتالیا- کره جنوبی- چین- اتریش- مالزی- عراق- ژاپن - هنگ گنگ و سوئد حضور دارند. بیش از 200 هیئت خارجی از 15 کشور جهان از جمله کشورهای، روسیه، بلاروس، ترکیه، عراق، افغانستان، ارمنستان، کویت، امارات، قطر، قزاقستان، تاجیکستان و پاکستان برای شرکت در نمایشگاه و گفتگو با مقامات و تولید کنندگان و سازندگان ساختمانی، وارد کشورمان شده اند.

تولید ملی، استاندارد جهانی، صادرات ایرانی، شعار دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان تهران که در آن بر سبک سازی، مقاوم سازی، مصالح استاندارد، کاهش قیمت تمام شده و ساخت و ساز سریع نیز تاکید شده است. علاقمندان می توانند از امروز تا 28 شهریور ماه هر روز از ساعت 9 صبح تا 16 در محل دائمی نمایشگاهها بین المللی تهران، از دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت ساختمان، بازدید کنند.

۲۶ شهریور ۱۳۹۱ ۰۸:۱۸
اشتراک در