هشدار در خصوص استفاده ار بلوکهای سبک سیمانی غیراستاندارد در ساخت و سازها

با توجه به اجباری بودن استاندارد بلوک های سیمانی سبک وگسترش استفاده از بلوک های غیراستاندارد و فاقد مشخصات فنی لازم در ساخت و سازها منجر به بروز مشکلات عدیده در ساختمان ها شده است .
رضا دهدشتی زاده مدیر کل استاندارد خوزستان گفت : اداره کل استاندارد خوزستان با تحت پوشش قراردادن واحدهای تولیدی این صنعت و استانداردسازی محصول توجه ویژه ای به کنترل کیفیت این فرآورده سیمانی دارد ولی ناآشنایی و ناآگاهی برخی سازندگان و مصرف‏کنندگان منجر به استفاده از این بلوک های سیمانی سبک فاقد کیفیت استاندارد در ساختمان شده است.

وی افزود : بلوک های سبک مصرفی در ساختمان ها بعضاً یک سوم مشخصات استاندارد را نیز دارا نمی‏باشند. با توجه به این مطلب مقاومت فشاری بسیار پایین بلوک های غیراستاندارد ، جذب آب بالای آنها، جمع شدگی خطی بیش از حد آنها و نیز وزن بالای این محصول منجر به بروز ترک در دیوارها پس از نازک‏کاری ، ناپایداری میان قاب ها و دیوارهای حائل میانی ساختمان ها و نیز ترد و شکننده بودن محصول و ضعف فراوان مقاومتی در دیوارهای بیرونی خصوصاً در محل اتصال با ستون ها می‏گردد که عوامل فوق منجر به غیراستاندارد شدن ساختمان از نظر مقاومت ، عایق بودن و کیفیت می‏گردد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد خوزستان ،دهدشتی زاده ضمن هشدار درخصوص استفاده از بلوکهای سیمانی سبک غیراستاندارد از سازندگان ، دست‏اندرکاران ساخت و ساز و مصرف‏کنندگان خواست این محصول را حتماً از واحدهای تولیدی دارای نشان استاندارد تهیه نمایند .

۲۰ شهریور ۱۳۹۱ ۱۵:۲۸
اشتراک در