مازیارحسینی با بیان اینکه سیستم تهویه تونلنیایش ، تهویه طولی در ترکیب
با فنهای محوری ، اکسیالفن ، است اظهارداشت: برای طراحی سیستمتهویه تونل
نیایش ، محاسبات براساس آخرین استانداردهای طراحی روز اروپا و البته
بااستفاده از دادههای ترافیکی و شرایط آلودگی هوای شهر و نوعسوخت
مورداستفاده در تهران صورتپذیرفته است.
وی افزود : طراحی سیستم
تهویه تونلنیایش با ملاحظاتفنی متعددی صورتگرفته و تمهیداتلازم برای
ایجاد شرایط استاندارد به لحاظ شاخصهای کیفی ، میزان ذراتمعلق و
آلایندههای تونلهای شهری اندیشیدهشده است.
وی بابیان اینکه محل
قرارگیری فنهای محوری در میانه تونلنیایش منظور شدهاست ، گفت :
بدینترتیب درواقع طول تونل بهلحاظ مسیر دمیدن هوای تازه بهداخل آن به
دونیم تقسیمشده و جریانهوا بهشکل منطقی باعث خروج آلایندهها از این
فضای زیرزمینی میشود.
معاون فنی و عمرانی شهردار تهران با اشاره
به ایزولهشدن تمام خروجیهای تونلنیایش از محیط بیرون با استفاده از
درهای ضدآتش، افزود : به این ترتیب ، باتوجه به صیقلیبودن سطحداخلی
سازهتونل که به عملکرد بهتر سیستم تهویه کمک خواهد کرد ، تهویهطولی با
حداکثر راندمان عملکرده و از تجمعآلودگی روی دیوارهها و نیز فضایداخلی
تونل جلوگیری مینماید .
حسینی خاطرنشان ساخت : کیفیت بالای
بتنریزی پوششنهایی تونل باعث ایجاد یک سطحداخلی تمام شده قابلقبول
بهلحاظ دیدبصری وزیبایی شده است. همچنین بهجهت افزایش آرامش روانی
رانندگان و بهرهگیری از روانشناسی رنگها، سعی خواهدشد تا بخش قوسفوقانی
تونل بهنحوی رنگآمیزی شود که رانندگان در هنگام عبور از داخلتونل سقفی
را بالای سرخود احساسنکنند و تمرکز خود را از دست ندهند.
وی افزود:
با برگزاری جلساتی با انجمن نانوتکنولوژی کشور در تلاش هستیم تا درصورت
امکان از پوششهای نانو در سطحداخلی تونل به جهت کاهش جذبآلودگی به
دیواره و راحتی شستشوی سطوح استفاده شود.