تولید دیوار حصار کم حجم

طرح دیوارهای حصار کم حجم و دو رو نما با حذف فونداسیون یکی از طرح‌های ارائه شده به مرحله نهایی سومین جشنواره ملی علم تا عمل است.

ابراهیم نباتی در خصوص تولید دیوارهای حصار کم حجم گفت: کاربرد این بلوک در احداث دیوارهای مختلف باکاربری‌های متفاوت است. وی با بیان اینکه از این محصول می‌توان در دیوار حصار منازل، کارخانه‌ها، پارک‌ها و باغ‌ها استفاده کرد، افزود: به دلیل خاصیت تسلیح پذیری این محصول برای استفاده در دیوارهای باربر در ساختمان‌های ویلائی یک طبقه تا چهار طبقه نیز می‌توان این محصول را به کار برد.

این مبتکر قمی با اشاره به اینکه احداث این دیوار هزینه‌ کمی در مقایسه با موارد مشابه دارد، خاطرنشان کرد: در احداث دیوارهای حصار وزن، مقاومت خاک و هزینه‌های زیرسازی از اهمیت زیادی برخوردار است و با استفاده از این محصول می‌توان دیواری با عرض 14 و ارتفاع چهار متر را احداث کرد.

وی گفت: نما کاری و نما سازی، تنوع پذیری بسیار بالا از نظر طراحی و معماری شامل شکستگی‌ها در نما و رخ و همچنین به‌کارگیری رنگ در نما کاری از خصوصیات بارز این محصول است. گفتنی است این طرح به عنوان 40 طرح برگزیده استان قم به سومین جشنواره ملی علم تا عمل راه یافته است.

۱۸ شهریور ۱۳۹۱ ۰۹:۵۱
خبرگزاری فارس |
اشتراک در