طرح ساخت آسمان‌خراش‌های رنگی در بحرین

گروهی از بزرگترن شرکت‌های ساختمانی و توسعه‌دهندگان شهری بحرین از اجرای طرح جدیدی با عنوان احداث آسمان‌خراش‌های رنگی در کشور خبر داده و تصمیم دارند از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی کشور نیز برای مشارکت در این پروژه‌ها بهره‌مند شوند.

هر یک از این آسمان‌خراش‌ها با انواع ورقه‌های رنگی، پنل‌های خورشیدی و کامپوزیت‌های حرارتی تیره و روشن پوشیده می‌شوند و در حین ایجاد جذابیت در نمای شهری، در مصرف بهینه انرژی ساختمان نیز نقش بسزایی را ایفا می کنند.

تمامی برج‌های رنگین بحرین با ارتفاع 15 تا 20 طبقه ساخته می‌شوند و در مناطق اطراف کلان‌شهرها و برخی از شهرهای بزرگ بحرین احداث خواهند شد.

این برج‌های چندمنظوره هم به صورت مسکونی و هم تجاری ساخته شده و با بافت شهری منطقه مطابقت دارند. تاکنون قراردادهای رسمی میان تعدادی از سرمایه‌گذاران و توسعه‌دهندگان شهری بحرین به امضا رسیده که این سرمایه‌گذاران با مشارکت بالای 40 درصد در احداث آسمان‌خراش‌های رنگی سهیم شده‌اند.

البته اخباری در خصوص طراحی آسمان خراش‌های رنگی دوقلو با فناوری چرخشی طبقات نیز به گوش رسیده که هنوز هیچ‌گونه اطلاعات جزئی و دقیق‌تری در این زمینه به دست نیامده است.

۱۴ شهریور ۱۳۹۱ ۰۹:۱۳
پایگاه اطلاع رسانی انبوه سازان |
اشتراک در