ساخت خانه مدور ذرتی!

شرکت معماری فرانسوی St. André-Lang نمونه اولیه یک خانه فشرده مدور را طراحی کرده که از چوب ذرت در درون دیوارهای آن استفاده شده است.

این خانه با مساحت 20 متر مربع در پارک حفاظت شده‌یی در فرانسه واقع شده و اخیراً برنده رقابت معماری زیست سازگار و ارزان شده است. هزینه کلی اجرای این پروژه هفت هزار یورو عنوان شده است. این ساختمان که “Tourner autour du Ried” نام گرفته، در شکل مدور طراحی شده و نور آفتاب در طول روز از خلال آن فیلتر می‌شود.

به دنبال گردش روزانه شرق به غرب خورشید، سقف آن مجهز به یک محور مرکزی نور است که نواحی را مطابق نیازهای فعالیت‌های مختلف روزانه روشن می‌کند. برای مثال، نواحی خوابیدن در شرق تعبیه شده‌اند و میز و دفتر کار به سمت جنوب شرق و همچنین فضای باز نشیمن نیز در قسمت جنوب قرار دارد. در مرکز این ساختمان یک باغ مرکزی قرار دارد که مملو از زندگی گیاهی محلی بوده و حضور طبیعت را در آن تضمین می‌کند.

به این دلیل که خانه جدید هنوز در مرحله نمونه اولیه است، اقدامات لازم آب و هوایی، الکتریسیته، لوله‌کشی و سایر امکانات زندگی از جمله آشپزخانه و حمام آن صورت نگرفته است. از آن جا که ساخت چنین خانه‌یی کمتر از یک ماه زمان می‌برد، این پروژه گامی به سوی ساخت خانه‌‌های بادوام و ارزان به شمار می‌آید. شرکت سازنده در نظر دارد این طرح را در مقیاس بزرگ‌تری انجام دهد.

 

۲۱ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۲۱
ایسنا |
اشتراک در