شناسایی کارگران واقعی ساختمان را به انجمن‌های صنفی واگذار کنید

یک عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور واگذاری امر شناسایی کارگران ساختمانی به تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی کارگری را خواستار شد.
هادی ساداتی، گفت: یکی از خواسته‌های ما این است که در جریان بیمه کارگران ساختمانی، انجمن‌ها و تشکل‌های صنفی کارگری در بازرسی‌های ساختمانی ، شناسایی کارگران واقعی ساختمان و معرفی آنها به سازمان تامین اجتماعی نقش داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر افراد بسیاری به عنوان کارگر ساختمانی مشغول به کار هستند اما این عده کارگران واقعی بخش ساختمان نیستند و به صرف داشتن کارت مهارت‌ آموزی به سازمان تامین اجتماعی معرفی می شوند در حالی که کارگران واقعی ساختمان مورد شناسایی قرار نمی گیرند در نتیجه از مزایای بیمه تامین اجتماعی نیز محروم می مانند.

به گفته ساداتی سالانه به آمار کارگران ساختمانی در کشور افزوده می شود اما به دلیل وجود برخی سوءاستفاده‌ها ، کارگرانی که در انتظار لیست بیمه قرار دارند، با مشکل مواجه می شوند.

عضوهیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگری کشور در عین حال به تدوین و نهایی شدن اساسنامه مشترکی میان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و سه تشکل بزرگ کارگری اشاره کرد که بر اساس آن امکان شناسایی چند گروه از کارگران ساختمانی و بهره‌مندی از مزایای بیمه فراهم شده است.

وی این گروه از کارگران ساختمانی را چاه‌کنان(مقنیان)، ‌شیروانی کوبها و داربست بند‌ها ذکر کرد و گفت: تلاش ما این است که با اجرای مفاد اساسنامه، این گروه از کارگران ساختمانی که مورد بی مهری قرار گرفته‌اند و فاقد استاندارد آموزشی هستند از این طریق وارد برنامه استاندارد آموزشی شوند.

ساداتی ابراز امیدواری کرد: با گسترش سطح همکاری‌ها با سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و مشارکت در پروژ‌ه‌های این سازمان گروههای دیگری هم مورد شناسایی قرار بگیرند و از مزایای بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شوند.

۱۵ اَمرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۱۷
ایسنا |
اشتراک در