آموزش ساخت پنجره‌ دوجداره UPVC

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان یزد از آموزش ساخت پنجره‌های دوجداره UPVC برای نخستین بار در استان یزد خبر داد.

حبیب کارگر اظهار داشت: مراکز فنی و حرفه‌ای به صورت تمام وقت در طول سال فعالیت آموزشی دارند و این آموزش‌ها در بیشتر موارد شامل رشته‌های فنی و هنری است و در کنار آن تلاش برای آموزش رشته‌های پایه که زیربنایی برای رشته‌های فنی هستند، مورد توجه است. وی عنوان کرد: در این آموزش‌ها فرد با فراگیری رشته‌های پایه، استعداد و توانایی خود را شناسایی می‌کند و حتی در کنار آموزش به عنوان شغل نیز می‌تواند از آن بهره‌مند شود.

کارگر بیان کرد: تمام مراکز فنی و حرفه‌ای موظف به اجرای دوره‌های مهارتی کوتاه مدت با رویکرد غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در همه شهرستان‌های استان در رشته‌های خدماتی، فنی،کشاورزی و ... دوره‌های کوتاه مدت مهارتی را برای متقاضیان برگزار می‌کنند. وی در مورد برنامه‌ها و طرح‌های فنی و حرفه‌ای در تابستان عنوان کرد: اجرای دوره‌های آموزش مهارتی در جشنواره تابستانی مهارت ماندگار در مراکز دولتی و آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای استان از جمله برنامه‌ها در تابستان امسال است ضمن اینکه نزدیک به 500 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای در استان با شرایط و تخفیف ویژه فعال هستند و دوره‌های آموزشی را برگزار می‌کنند.

وی با اشاره به اختتامیه جشنواره تابستانی مهارت ماندگار در مهر ماه افزود: به مهارت آموزان برگزیده در این جشنواره جوایزی اهدا خواهد شد. کارگر یاد‌آور شد: ثبت‌نام برای شرکت در کلاس‌های تابستانه هم در مراکز و هم آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای همه روزه انجام می‌شود. وی طرح مهندسان فردا را یکی دیگراز برنامه‌های فنی و حرفه‌ای در تابستان امسال اعلام کرد و افزود: طرح مهندسان فردا که از مرداد ماه آغاز شده و تا شهریور ماه ادامه خواهد داشت، با تاکید بر مسئله محوری باعث ایجاد و تقویت خلاقیت و شناخت توانایی‌های شخص خواهد بود که در تابستان امسال توسط مراکز فنی و حرفه‌ای برای افراد هفت سال به بالا اجرا می‌شود.

وی گفت: در تابستان امسال طرح جهادی ترویج کارآفرینی و مهارت آموزی را داریم که در قالب این طرح ائمه جماعات ستاد اقامه نماز مراکز فنی و حرفه‌ای به منظور معرفی و نهادینه کردن فرهنگ مهارت‌آموزی در استان به تبلیغ در مورد فرهنگ کار در اسلام و تبیین ارزش‌های مهارتی در نظام دینی می‌پردازند و طرح همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان در پایگاه‌های مقاومت بسیج، اردوگاه‌های تفریحی و مساجد شروع به کارکرد همچنین دوره‌هایی را مبنی بر آموزش اخلاق حرفه‌ای و ترویج فرهنگ کار و مهارت‌آموزی و تلفیق اعتقادات اسلامی و دینی با فرهنگ کار تعریف کردیم.

کارگر از راه‌اندازی کارگاه ساخت پنجره‌های دوجداره UPVC خبر داد و افزود: برای نخستین بار در استان آموزش ساخت پنجره‌های دوجداره UPVC انجام خواهد شد و در حال حاضر کارگاه تجهیز شد و ثبت‌نام متقاضیان نیز انجام شده است.

۱۴ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۱:۱۷
اشتراک در