تفکیک کنتور آب مجتمع های ساختمانی

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: از ابتدای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها تا پایان سال گذشته، حدود 200 هزار کنتور آب در مجتمع های ساختمانی تفکیک شده است.

سید مهدی ثمره هاشمی افزود: بسیاری از شهروندان در صرفه جویی آب جدی هستند ، اما با این حال شیوه تعیین مجموع هزینه آب در مجتمع هایی که آب بهای آنان با یک کنتور مشترک محاسبه می شود ، ناعادلانه است.

ثمره هاشمی گفت: با توجه به اینکه نصب کنتورهای تفکیکی آب به مدیریت بهینه مصرف و نیز اجرای عدالت در بسیاری از آپارتمان ها و مجتمع های مسکونی کمک می کند، در قانون هدفمندی یارانه ها پیش بینی شده است در جاهایی که امکان داشته باشد ، می توان کنتورهای تفکیکی آب را نصب کرد. وی شیوه ساختمان سازی و نحوه لوله گذاری در هر مجتمع مسکونی را از شرایطی اعلام کرد که در نصب کنتورهای تفکیکی موثر است.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه بهای نصب هر کنتور تفکیکی آب با اتصالات مربوطه از 110 تا 180 هزار تومان در شهرهای مختلف، متفاوت است، اظهار داشت: این شرکت آماده است در صورت علاقه مندی مشترکان در مجتمع های مسکونی که امکان نصب کنتور تفکیکی آب وجود دارد این کنتورها را نصب کند.

۹ اَمرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۳۶
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در