طراحی لامپ سایهیی سازگار با الهام از فناوری نظامی

لامپ آندرومدا(Andromeda Lamp) نخستین لامپ سه ریلی است که با الهام از فناوری‌های نظامی طراحی شده است.

این لامپ سیستمی کاربردی و به روز بوده که توسط استودیو طراحی Sketchy عرضه شده است. اکثر لامپ‌های موجود در بازار به جز روشنایی استفاده دیگری در میان لوازم منزل ندارند اما آندرومدا به گونه‌ ای دیگر است. لامپ جدید بر اساس ریل Picatinny طراحی شده است. ریل‌های اسکوپ فقط در حوزه تجهیزات نظامی مورد استفاده نیستند و می‌توانند به حیطه غیرنظامی نیز وارد شوند.

سیستم سه ریلی و همچنین دست‌ها و پاهای این لامپ مفصل‌دار و لیزخورنده امکان اعمال تمامی انواع تغییرات و اصلاحات را می‌دهد. آندرومدا مجهز به یک لامپ رشته‌یی است اما پریز E-27 آن امکان سازگاری سیستم با سایر لامپ‌های حبابی را می‌دهد. همچنین با استفاده از پیچ و مهره‌های برآمده بر روی بازوان آن امکان هر گونه تغییری وجود دارد. کلید روشن و خاموش کردن آن نیز به عنوان یک سرپیچ در نزدیکی قاعده تعبیه شده است. لامپ سایه‌یی جدید مجهز به سایه‌هایی با طرح سفارشی است و بدنه اصلی آن از آلومینیوم آنودایز شده سیاه ساخته شده است.

شرکت سازنده به دنبال یافتن حامیان مالی و بودجه لازم برای تولید این سامانه در مقیاس انبوه است.Sketchy همچنین به دنبال گسترش انواع دیگر شیوه‌های روشنایی از قبیل پوشش‌های دیواری و چراغ قوه است و امیدوار است که این طرح وارد کاربردهای واقعی نظامی شود. بهای این فناوری 560 دلار امریکا عنوان شده که پارامتری منفی برای یک لامپ به شمار می‌آید. 

۸ اَمرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۱۴
ایسنا |
اشتراک در