شهرداری ها سازندگان برج ها را به ساخت دو سیستم 'شوتینگ' مکلف کنند

معاون عمرانی استانداری تهران گفت: شهرداری ها به عنوان متولی ساخت و ساز در تهران باید سازندگان برج ها را مکلف کنند تا دو سیستم ‌شوتینگ برای خروج زباله ها تعبیه کنند.

محمد رضا محمودی راد در نشست تخصصی مدیریت پسماند بازیافت و بیومس در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران افزود: در حالی که ما زمینه اجرای تفکیک زباله های تر و خشک را فراهم نکرده ایم از مردم می خواهیم که به جداسازی این زباله ها اقدام کنند.

وی اظهار داشت: متاسفانه در برجی که دارای چندین طبقه است فقط در آن یک سیستم شوتینگ برای خروج زباله تعبیه می شود در حالی که شهرداری به عنوان متولی ساخت و ساز در تهران و نهاد صدور مجوز پایان کارعملیات ساختمانی، باید ساز و کاری بیندیشد که سازندگان دو سیستم شوتینگ برای زباله های تر و خشک تعبیه کنند.

محمودی راد ادامه داد: همچنین اهالی بسیاری از ساختمان ها به دلیل نداشتن فضای کافی برای نگهداری زباله های خشک از دپوی آن خود داری و همراه با زباله های تر آنها را از منزل خارج می کنند وبهتر است سازندگان مکانی را به شکل یک انباری کوچک برای دپوی پسماندهای خشک در نظر بگیرند.

وی در ادامه سخنانش به ماندگاری کیسه های پلاستیکی در طبیعت اشاره کرد و گفت: کیسه های پلاستیکی حدود 300 سال در طبیعت باقی می مانند و بدون شک خسارات زیادی را به محیط زیست وارد می کند بنابراین باید به سمت استفاده از پلاستیک های زیست سازگار حرکت کنیم.

۲۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۵۷
ایرنا |
اشتراک در