کتاب مصالح ساختمانی استاندارد منتشر شد

کتاب مصالح ساختمانی استاندارد با معرفی بیش از 6 هزار واحد تولیدی مصالح ساختمانی دارای نشان ملی استاندارد کشور منتشر شد.

کتاب مصالح ساختمانی استاندارد با معرفی واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی دارای نشان ملی استاندارد کشور با هدف کمک به شناسایی و استفاده از مصالح ساختمانی استاندارد در کشور در سال تولید ملی حمایت از کار و سرمایه ایرانی منتشر شده است. در این کتاب جامع که به صورت هوشمند و الکترونیک انتشار یافته است کالاهای ساختمانی استاندارد ساخت ایران در بیش از 300 گروه کالایی دسته بندی شده اند.

به گزارش دبیرخانه کتاب استاندارد از آنجا که افزایش کیفیت ساخت و ساز و ایمن سازی بناها و همچنین حفاظت از سرمایه گذاری در بخش ساختمان و مسکن از اولویتهای بخش ساختمان کشور است که بدون کاربرد مصالح ساختمانی استاندارد محقق نخواهد شد و قانون نیز کاربرد مصالح و کالاهای استاندارد ساختمانی را الزام آور نموده است. استفاده از کتاب مصالح ساختمانی استاندارد روش مطلوب آگاهی انبوه سازان ، مهندسان ساختمان و سایر دست اندرکاران این بخش می باشد.

این کتاب با تلاش دبیرخانه دائمی کتاب استاندارد و حمایت­ سازمان ملی استاندارد ایران و وزارت راه و شهرسازی به منظور تحقق اجرای مواد 155 و 168 قانون برنامه پنجم توسعه کشور تهیه و انتشار یافته است و مخاطب اصلی آن مهندسان سازمان نظام مهندسی کشور، انبوه سازان و شرکتهای ساختمانی، شهرداری ها و کلیه دست اندرکاران بخش صنعت ساختمان کشور می باشد.

 این کتاب علاوه بر معرفی واحدهای تولید کننده مصالح ساختمانی استاندارد، مقررات و استانداردهای ملی مصالح، تجهیزات و تاسیسات ساختمانی و همچنین مباحث بیستگانه مقررات ملی ساختمان را نیز در خود جای داده است. قابلیت اصلی این کتاب، هوشمند بودن آن است که در صورت اضافه شدن کالای جدید به فهرست مصالح ساختمانی استاندار کشور به طور خودکار امکان به روزرسانی و افزوده شدن آن به محتوای این کتاب وجود دارد. همچنین در مواردی که یک کالای ساختمانی نتواند گواهی استاندارد ملی خود را حفظ و یا تمدید نماید آن کالا از فهرست کالاهای معرفی شده در کتاب مصالح ساختمانی کشور حذف می شود.

کتاب جامع و هوشمند مصالح ساختمانی استاندارد قرار است برای اولین بار در اجلاس پانزدهم هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان کشور که با رویکرد حمایت از کار و سرمایه ایرانی از تاریخ 20 تا 22 تیرماه در کرمانشاه برگزار شود، به عنوان ابزار اصلی و نوین برای بالابردن کیفیت و نظارت بر ساخت و سازهای کشور معرفی، رونمایی و توزیع ­گردد.

تهیه این کتاب بی نظیر، بزرگترین اقدام به منظور حمایت از تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی در حوزه تولید مصالح، تجهیزات و تاسیسات کیفی و استاندارد در ایران است.

علاقه مندان به تهیه این کتاب می توانند از طریق دبیرخانه دائمی کتاب استاندارد ملی ایران ( تلفنهای تماس 88918768 و 88918906 و دورنگار 88918768 ) کسب اطلاع نمایند. همچنین پایگاه اینترنتی کتاب استاندار به نشانی www.ketabestandard.com در اختیار علاقه مندان می باشد.

۲۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۵۳
ایرنا |
اشتراک در