کاهش آلودگی هوا با پوشش نانو فتوکاتالیستی سازه

پودر نانو فتوکاتالیستی سطوح سازه های شهری به منظور حذف آلاینده‌ها با استفاده از انواع فرآیندهای پاشش حرارتی در شرکت پودر افشان از شرکت های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی تولید شد .
محققان اصفهانی به فناوری پوشش دهی نانو فتوکاتالیستی سازه های شهری دست یافتند . نانو فتوکاتالیست‌ موجب نابودی آلاینده‌ها در هوا ، آب و فاضلاب‌ و تبدیل آنها به مواد بی خطر نظیر آب و دی اکسید کربن می‌ شود .
این پودر به روش پاشش حرارتی (یکی از روشهای ایجاد لایه روی سطح) روی سطح سازه های شهری و صنعتی می نشیند و هنگام قرار گرفتن در برابر نور ، هوای اطراف را تصفیه می کند و آلاینده های هوا را کاهش می دهد .
رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت : پودر نانو فتوکاتالیستی سطوح سازه های شهری به منظور حذف آلاینده‌ها با استفاده از انواع فرآیندهای پاشش حرارتی در شرکت پودر افشان از شرکت های دانش بنیان شهرک علمی و تحقیقاتی تولید شد .
 شیخ زین الدین افزود : محققان این شرکت توانستند این فناوری را بومی سازی کنند و آمادگی اجرای آن را در شهرها و صنایع آلاینده دارند .  دی اکسید تیتانیم ، اکسید روی ، اکسید آهن و اکسید تنگستن از جمله مواد فتوکاتالیست است .
مدیر شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان هم گفت : تلاش گروهی هشت نفره در مدت 2 سال منجر به کسب این فناوری شد .  کمیلی هزینه تحقیق و تولید فناوری فتوکاتالیستی سطوح شهری را یک میلیارد و 500 میلیون ریال از اعتبارات بخش خصوصی بیان کرد .
۲۱ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۴۲
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در