اجلاس پانزدهم هیات عمومی نظام مهندسی با رویکرد حمایت از کار و سرمایه ایرانی

نایب رییس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: در پانزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان که بزودی در کرمانشاه برگزار می شود، حمایت از کار و سرمایه ایرانی به عنوان یک راهبرد و رویکرد مهم مد نظر قرار دارد.
به نقل از روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، علی فرج زاده ها اظهار داشت: با توجه به نامگذاری سال 1391 از سوی مقام معظم رهبری، باید بتوانیم فعالیت های سازمان و خدمات مهندسی اعضا را در بخش های مختلف توسعه دهیم و قطعا تاکید هیات عمومی سازمان نیز همین است.

وی افزود: تمام فعالیت ها و راهکارهای قانونی برای استفاده مطلوب از ظرفیت مهندسان ساختمان کشور با کمک سازمان نظام مهندسی شناسایی خواهد شد و از این طریق، راه برای حمایت از دانش و تخصص مهندسان به عنوان سرمایه های ملی و ایرانی هموار می شود.

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در پاسخ به این سوال که آیا در قطعنامه اجلاس پانزدهم نیز بر ضرورت عملیاتی شدن شعار سال 91 تاکید خواهد شد، اظهار داشت: قطعا همین طور است و در این قطعنامه که به تایید شورای مرکزی می رسد و هیات عمومی موظف به اجرای آن است بر استفاده هر چه بهتر و بیشتر از توان تخصصی و حرفه ای مهندسان ایرانی تاکید می شود.

فرج زاده ها در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اهداف برگزاری اجلاس پانزدهم گفت: به استناد ماده 19 قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان و نیز ماده 102 آیین نامه اجرایی قانون، هیات عمومی سازمان که متشکل از اعضای اصلی هیات مدیره سازمان های استانی است، به منظور ایجاد هماهنگی بیشتر در فعالیت ها و برنامه ریزی ها، هر سال یک بار تشکیل جلسه عادی می دهد.

وی درباره وظایف و اختیارات هیات عمومی نیز بیان داشت: به استناد ماده 107 آیین نامه اجرایی قانون، وظایف و اختیاراتی برای این هیات مشخص شده است که از جمله آنها می توان به دریافت گزارش عملکرد سالانه شورای مرکزی، بررسی و تصویب ترازنامه شورای مرکزی، تعیین خط مشی ها، شنیدن گزارش عملکرد سازمان های نظام مهندسی و اطلاع از فعالیت ها و مشکلات و نیز ارائه راهکار به آنها، تصمیم گیری و تنظیم روابط نظام مهندسی استان ها و تلاش برای تبادل بیشتر تجارب و اطلاعات بین آنها، بررسی و تصویب تفاهم نامه های پیشنهادی شورای مرکزی و... اشاره کرد.

گفتنی است پانزدهمین اجلاس سراسری هیات عمومی نظام مهندسی ساختمان از 20 تا 22 تیرماه با حضور مقامات عالی وزارت راه و شهرسازی و اعضای هیات مدیره 31 استان به همراه روسای شورای انتظامی و بازرسان هیات مدیره استانها به میزبانی سازمان نظام مهندسی استان کرمانشاه برگزار خواهد شد.


۱۴ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۳۳
صما |
اشتراک در