کاغذ دیواری ضد وای فای

امروز در مورد بهتر کردن ارتباط وای-فای صحبت کردیم. اما بعضی وقت ها هم ممکن است دلتان بخواهد جلوی این امواج را بگیرید! مثلا اینکه نخواهید همسایه ها هیچ راهی برای ورود به شبکه بی سیم تان داشته باشند. برای عده ای خوش شانس حدس زدن پسورد مودم همکاران و همسایه ها چندان کار مشکلی به نظر نمی رسد. رنگ، گل، میوه، و یا شاید هم نام حیوان مورد علاقه می تواند پسورد مودم وایرلسی باشد که چند متر آنطرف تر در حال کار است و می تواند مورد حمله هکر ها قرار گیرد. البته برای جلوگیری از این کار راه های مختلفی وجود دارد، یکی از آنها استفاده از این کاغذ دیواری ضد وای فای است!
 
دانشمندان انستیتو پلی تکنیک دانشگاه Grenoble INP طرح یک کاغذ دیواری ضد وای فای را ارائه کرده اند که به دلیل استفاده از کریستال های نقره در غشای آن، می تواند مقابل انتشار سه نوع فرکانس ناشی از عملکرد مودم ها و روتر های وایرلس را سد کند تا به نحوی محیط های مختلف را در برابر استفاده های ناخواسته حفاظت کند.

جالب آنجا است که ساختار آن به گونه ای خواهد بود که بر روی عملکرد تلفن های بی سیم و موبایل مورد استفاده در محیط اختلالی ایجاد نخواهد کرد. برای حفاظت محیط بایستی کلیه سطوح سقف،زمین و دیوار ها را با آن پوشاند و به نظر می رسد که برای فضاهایی که دارای پنجره های بسیار هستند چندان راه کار خوبی محسوب نمی شود.

ایده این کاغذ دیواری و دیگر دیوار های مسدود کننده طرح جدیدی نیست و تقریبا از سال 2004 تلاش های زیادی بر روی ساخت نمونه های تجاری شده است، اما قرار است این محصول فروش خود را در طرح ها و رنگ های متنوع از سال آینده آغاز کند.
۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۱۴:۳۰
معماری نیوز |
اشتراک در