نماسازی ساختمان‌ها با معبر بیش از 12 متر اجباری است

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اردبیل گفت: اجرای نمای ساختمان‌ها در معابر بالای 12 متر اجباری و ضروری است.
مید صالحی در نشست مشترک شهرداران مناطق مختلف اردبیل اظهار داشت: حرکت‌های خوبی در سال‌های اخیر در توسعه و عمران شهری و زیباسازی منظر مناطق مختلف شهر انجام شده و یا درحال انجام است که ضرورت دارد مردم شهر اردبیل نیز به نماسازی ساختمان‌ها دقت لازم را داشته باشند.

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی اردبیل کار و فعالیت در حوزه شهری و اجرای طرح‌های عمرانی را در این حوزه بسیار وسیع توصیف کرد و افزود: از نزدیک در جریان تلاش‌های شهردار اردبیل و کارشناسان و روسای مناطق هستیم و می‌بینیم چگونه شبانه‌روز تلاش می‌کنند عمران و آبادانی در این شهر اتفاق بیفتد.

این مسئول به تعامل نزدیک سازمان نظام مهندسی استان اردبیل با شهرداری اشاره کرد و گفت: سازمان نظام مهندسی در ساخت و سازهای خصوصی ارتباط تنگاتنگی با شهرداری اردبیل دارد و با نظارت مهندسان عضو این سازمان ساخت و سازها به صورت مطلوب و شایسته و بر اساس آیین‌نامه‌های الزامی در این زمینه انجام می‌‌شود.

این کارشناس شهرسازی بیان داشت: نظام مهندسی از ظرفیت خوبی در بحث نظارت بر ساخت و سازها، ارائه مشاوره‌های فنی و همکاری لازم در طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های عمرانی دارد که آمادگی داریم با تمام ظرفیت یاریگر شهرداری اردبیل و دیگر شهرداران استان باشیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آیین‌نامه 2008 که مقررات ساختمانی ابلاغ شده از سال‌های دور است در تعامل و ارتباط خود سعی داریم نظارت دقیق و اجرای کیفی پروژه‌ها را فدای برخی مناسبت‌ها نکنیم و امروزه نیز از آیین‌نامه‌های جدید به ویژه‌ ایزوهای 2000 در حوزه اجرای پروژه‌ها بهره‌ می‌بریم.

مدیر اجرایی سازمان نظام مهندسی اردبیل در مورد کیفیت اجرای آسفالت اظهار داشت: هرچند ما در این حوزه دخالتی نداریم ولی یقین داریم کارخانه آسفالت اردبیل با استانداردهای مناسب در حال فعالیت است که در دو مرحله تولید و پخش آن باید موارد کارشناسی را مد نظر قرار داد.

صالحی اظهار داشت: در بخش تولید آزمایش‌های انجام شده بر روی دانه‌بندی، درجه حرارت قیر و برخی دیگر از مبانی ضروری به نظر می‌رسد که همه موظف هستند این مقررات را حفظ کنند.

وی در پایان سخنان خود ابراز داشت: در بخش پخش آسفالت نیز موضوع رعایت استانداردها نظیر دمای پخش مناسب، تراکم مناسب از لحاظ فنی و نگاه کارشناسی ضروری به نظر می‌رسد که در این مورد یقین داریم شهردار اردبیل با احساس مسئولیت کارها را به پیش می‌برد.

۱۲ تیر ۱۳۹۱ ۰۸:۵۸
بنانیوز |
اشتراک در