رشته معماری اویونیک در دانشگاه صنعتی اصفهان راه‌اندازی شد

رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور برخی از رشته های مصوب همچون مهندسی منظر و معماری اویونیک به عنوان رشته‌های روز در دانشگاه صنعتی اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

محمد اسماعیل همدانی گلشن با بیان این مطلب افزود: ایجاد امکانات، تسهیلات ویژه و بورس‌های تحصیلی چندگانه برای دانشجویان استعدادهای درخشان از عوامل ارتقای جایگاه آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان است. وی ادامه داد: مجموعه اقدامات صورت گرفته درحوزه معاونت آموزشی دانشگاه صنعتی اصفهان سبب شد تا چندی پیش، این معاونت به عنوان معاونت آموزشی برتر در میان دانشگاه‌های کشور برگزیده شود.

همدانی گلشن تصریح کرد: توجه ویژه به پژوهش و فناوری به عنوان یکی از محورهای اصلی برنامه ریزی‌های کلان دانشگاه صنعتی اصفهان از دیگر اقدامات در راستای ارتقا جایگاه این دانشگاه در بین دانشگاه‌های کشور است. وی اظهار داشت: تدوین طرح جامع پژوهش و فناوری دانشگاه، حمایت گسترده از ساخت تجهیزات آموزشی و پژوهشی، دسترسی دانشگاهیان به بانک‌های اطلاعاتی، اختصاص مبالغ قابل توجهی به پژوهانه اساتید ودانشجویان دکتری، حمایت ویژه وافزایش تعداد فرصت‌های مطالعاتی دانشجویان دکتری و افزایش تعداد مجلات علمی پژوهشی این دانشگاه بخشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه پژوهش وفناوری دانشگاه صنعتی اصفهان است.

گلشن اضافه کرد: با تمهیدات صورت گرفته و افزایش مشوق‌های گوناگون برای ارائه مقالات علمی پژوهشی، مقالات ISI دانشگاه صنعتی اصفهان با یک جهش قابل توجه، از تعداد 550 عنوان در سال 2009 به 675 مقاله در سال 2010 و 821 مقاله در سال 2011 افزایش یافت. رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: برای نخستین‌بار حجم قراردادهای صنعتی دانشگاه با یک جهش صد درصدی، در سال گذشته به رقم 195 میلیارد ریال افزایش یافت که این امر از تحرک، پویایی و حرکت پرشتاب این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری حکایت دارد.

وی ایجاد زیرساخت های رفاهی جدید را از اقدامات عمرانی صورت گرفته طی دو سال گذشته و به منظور ارتقاء منزلت دانشگاهیان این دانشگاه بیان کرد و افزود: افتتاح حدود 19 طرح عمرانی جدید، احداث مجتمع رفاهی، خوابگاهی دخترانه صدف، ارتقاء زیرساخت‌های خوابگاهی وافزایش امکانات ورزشی، تنها بخشی از اقدامات صورت گرفته به منظور ایجاد تسهیلات بیشتر برای دانشجویان این دانشگاه است.

همدانی گلشن با بیان بخشی از اقدامات فرهنگی انجام گرفته در این دانشگاه، حمایت از طرح های فرهنگی کلانی چون طرح رفعت، طرح ضیافت اندیشه، ستادهای دانشجویی محرم و فاطمیه، اردوهای فرهنگی زیارتی، برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در سال گذشته و برگزاری نشست های متعدد فرهنگی را از فعالیت‌های این دانشگاه در حوزه فرهنگی اجتماعی بیان کرد.

وی افزود: دانشگاه صنعتی اصفهان طی دو سال اخیر ضمن جذب تعدادی از برترین نخبگان علمی ودانشگاهی دانش آموخته در بهترین دانشگاه‌های داخلی و خارجی به عنوان اعضای جدید هیئت علمی، زمینه مطلوبی به منظور ارتقا آموزش و پژوهش در این دانشگاه فراهم کرده است. رئیس دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: با تمهیدات و برنامه ریزی‌های صورت گرفته در بخش‌های مختلف دانشگاه صنعتی اصفهان، این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های آتی دانشگاه‌های کشور جایگاه بالاتری را کسب کنند.

۱۰ تیر ۱۳۹۱ ۱۱:۲۵
خبرگزاری مهر |
اشتراک در