راه‌اندازی کانون هماهنگی دانش و صنعت سرامیک

رییس پارک علم و فناوری استان یزد با اشاره به اینکه تا پایان برنامه پنجم توسعه باید 20 هزار شرکت دانش بنیان در کشور وجود داشته باشد از راه‌اندازی بورس ایده و فعالیت بیش از 220 شرکت با گردش مالی بالا در پارک علم و فناوری این استان خبر داد.

دکتر محمد علی امراللهی اظهارکرد: پارک علم و فناوری استان یزد پس از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، رتبه دوم را از نظر تعداد شرکت‌ها در کشور دارد.

وی، تأسیس و اعطای احکام کانون هماهنگی دانش و صنعت لعاب، سرامیک و کاشی را یکی دیگر از فعالیت‌های این پارک علم و فناوری با حمایت و همکاری معاونت علمی برشمرد و تصریح کرد: صنعت سرامیک ایران در گذشته پویایی و فعالیت بیشتری داشته و بازار مناسبی را در کشور‌های همسایه به سمت محصولات خود جلب کرده بود اما در حال حاضر شاهدیم این صنعت با مشکلاتی مواجه شده که امیدواریم با راه‌اندازی این کانون بتوان مشکلات این صنعت را از پیش رو برداشت.

رییس پارک علم و فناوری استان یزد اضافه کرد: دبیرخانه جشنواره ایده های برتر در این پارک قرار دارد که متخصصان و دانشجویان می توانند ایده های خود را به بورس ایده پارک علم و فناوری استان یزد ارسال کنند.

وی خاطرنشان کرد: بورس ایده که در قالب جشنواره ایده‌های برتر در پارک علم و فناوری یزد راه اندازی شده در حوزه های مختلف طبقه بندی شده است که ایده های ارائه شده در آن برای تجاری سازی از سوی پارک علم و فناوری یزد در اختیار سازمان‌ها و نهادها قرار می‌گیرد.

امراللهی در پایان با اشاره به پائین بودن کیفیت برخی ایده‌های ارائه شده به بورس ایده پارک علم و فناوری یزد، اظهارامیدواری کرد که با سیاست‌ها و برنامه‌های پیش‌بینی شده بتوان ضمن ارتقاء سطح کیفی این ایده‌ها در جهت رفع مشکلات صنایع کشور کوشید.

۷ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۰۵
ایسنا |
اشتراک در