رونمایی از ساختمان‌ کم مصرف انرژی

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی با تشریح ویژگی‌های خانه‌های کم مصرف انرژی، اعلام کرد: با توسعه نسل جدید ساختمان‌ها امکان صرفه جویی 60 درصدی در مصرف انرژی فراهم می‌شود.

سعید مهذب ترابی با اشاره به رونمایی از نخستین خانه کم مصرف انرژی ایران در حاشیه برگزاری چهارمین نمایشگاه بین‌المللی انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی، گفت: با ساخت و توسعه این نسل جدید خانه‌های امکان صرفه جویی 60 درصدی در مصرف انرژی در بخش خانگی و تجاری فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان بهره وری انرژی درباره جزئیات بیشتر ساخت این نسل جدید خانه‌ها با تاکید بر اینکه مردم در این منازل با در اختیار داشتن تمامی امکانات رفاهی می‌توانند مصرف انرژی خود را مدیریت کنند، تصریح کرد: 3 موضوع مهم در خصوص داشتن یک خانه کم مصرف باید مورد توجه قرار گیرد که شامل پوسته بیرونی ساختمان، لوازم برقی و نقش و رفتار مصرف کننده است.

به گفته این مقام مسئول، اگر در یک ساختمان پوسته و جداره خارجی آن که شامل سقف، دیوار خارجی، پنجره‌ها و کف ساختمان است، اصول مرتبط رعایت شود، می توان تا مرز 60 درصد از هدررفت و اتلاف انرژی در ساختمان جلوگیری کرد. وی با یادآوری اینکه دومین ویژگی اصلی که باید برای داشتن خانه کم مصرف رعایت شود، توجه به استفاده از لوازم برقی مناسب با برچسب انرژی A است، بیان کرد: استفاده از لوازم برقی کم مصرف، تاسیسات سرمایشی و گرمایشی با بازده بالا نیز هم می‌تواند تا 2.5 برابر مصرف انرژی را کاهش دهد.

مهذب ترابی با اشاره به نوع رفتار و الگوی مصرف مردم، تاکید کرد: یکی از موضوعات مهمی که مردم برای داشتن یک خانه کم مصرف باید رعایت کنند، این است که اگر خانه‌ای تمام استانداردهای لازم را داشته باشد اما شیوه استفاده مشترکان مناسب نباشد، نمی‌توانیم خانه کم مصرف داشته باشیم.

۷ تیر ۱۳۹۱ ۰۹:۰۲
خبرگزاری مهر |
اشتراک در