جاده‌های بی‌شکاف با ابداع دستگاه درزگیر سریع آسفالت

ترمیم شکاف‌های بزرگراهی بسیار هزینه‌بر و وقت‌گیر بوده از این رو دانشمندان موسسه تحقیقات فناوری جورجیا دست به ساخت یک سیستم خودکار زده‌اند که در کمترین زمان و هزینه، شکاف آسفالت را پر کرده و عمر جاده را افزایش می‌دهد.
این شیوه جدید یک سیستم شناسایی شکاف آسفالت خودکار و پر کننده بوده که به یک خودرو مانند یدک‌کش متصل شده و از یک دوربین استریو و نور ال‌ای‌دی برای شناسایی شکافهای جاده‌ای استفاده می‌کند.

با شناسایی محل شکاف، این سیستم محکم به محل چسبیده و خودرو با سرعت حدود پنج کیلومتر در ساعت بر روی آن حرکت می‌کند.

این سیستم به گفته محققان شبیه به یک چاپگر ماتریس نقطه‌ای عمل کرده که به انتشار نقاط جوهر بر یک کاغذ متحرک بر روی یک ریل می‌پردازد. در مورد سیستم مهر و موم شکاف، جاده مانند یک ورق متحرک کاغذ بوده و نازلهای متصل به دستگاه به پرتاب ماده درزگیر به شکافها می‌پردازد.

دستگاه جدید محققان قادر به شناسایی بیش از 83 درصد از شکافهای جاده‌ای با یک سیستم بصری بوده که از نورهای ال‌ای دی سبز و قرمز برای شناسایی شکافهای کوچکتر از سه میلیمتر استفاده می‌کند. این شکافها طی 100 میلی‌ثانیه با دوربین‌ها شناسایی شده، به ثبت رسیده و سپس درزگیری می‌شوند.

این سیستم در حال حاضر در یک بزرگراه در جورجیا و پارکینگ‌های دارای شکاف مورد آزمایش قرار گرفته و محققان در حال حاضر در حال تنظیم نرم‌افزار پردازش تصویر هستند که برای شناسایی شکافها مورد استفاده است. آنها همچنین قصد دارند که دستگاه را برای استفاده از عرض چهار متری از جاده ارتقا بخشند.

۴ تیر ۱۳۹۱ ۱۰:۴۶
صما |
اشتراک در