طراحی سرامیک نانو ذرات زئولیت برای تصفیه فاضلاب

افزایش دوبرابری ظرفیت تبادل کاتیونی ، در دسترس بودن مواد اولیه ، صرفه اقتصادی ، سازگار با محیط زیست و سهولت در استفاده از آن را از مهمترین ویژگیهای سرامیک نانوذرات زئولیت می باشد.
مبتکر دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان موفق به طراحی سرامیک نانو ذرات زئولیت با قابلیت استفاده از نانو ذرات برای تصفیه فاضلاب شد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان گفت: در طراحی وساخت این سرامیک از کانی زئولیت که سنگ رسوبی محسوب می شود به عنوان ماده اولیه طبیعی استفاده شد. فروغی ابری افزود: این سرامیک در حذف وکاهش غلظت عناصر سنگین همچون نیکل ، سرب وروی در پسابهای شهری وصنعتی کاربرد دارد.
طراح سرامیک نانو ذرات زئولیت که دانش آموخته کارشناسی ارشد خاکشناسی است گفت: با نانو شدن ذرات زئولیت ساختار اصلی این کانی تا حد زیادی حفظ شده است.
عسکری با اشاره به خطرساز بودن غلظت زیاد عناصر سنگین برای محیط زیست افزود: با کاهش عناصر سنگین در پسابهای شهری وصنعتی خطرات زیست محیطی کاهش می یابد. وی جداسازی زئولیتها در اندازه 100 نانومتر از پساب را سخت دانست و گفت: با تبدیل نانو به سرامیک در ابعاد 2 سانتی متر سرامیک به راحتی از پساب جدا می شود.
عسکری افزایش دوبرابری ظرفیت تبادل کاتیونی ، در دسترس بودن مواد اولیه ، صرفه اقتصادی ، سازگار با محیط زیست و سهولت در استفاده از آن را از مهمترین ویژگیهای سرامیک نانوذرات زئولیت برشمرد.
طراح سرامیک نانو ذرات زئولیت گفت: برای ساخت این سرامیک در مدت یک سال 50 میلیون ریال هزینه کرد . سرامیک نانوذرات زئولیت اردیبهشت امسال با شماره 71316 در اداره کل ثبت شرکتها ومالکیت صنعتی به ثبت رسید.
۳ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۵۰
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در