هتل زیر زمینی، جاذبه‌ی گردشگری چین می‌شود

یک هتل لوکس زیرزمینی که قرار است در یک معدن متروکه‌ی سنگ احداث شود، در سال‌های آتی به جاذبه‌ی جدید گردشگری چین تبدیل خواهد شد.

یک هتل لوکس زیرزمینی که قرار است در یک معدن متروکه‌ی سنگ احداث شود، در سال‌های آتی به جاذبه‌ی جدید گردشگری چین تبدیل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دولت چین قصد دارد با راه‌اندازی یک هتل پنج ستاره‌ی لوکس در یک معدن سنگ، گردشگران بیشتری را به این کشور بکشاند.

به گزارش یاهو نیوز، این هتل پنج ستاره که بیشتر آن در زیر زمین قرار دارد، در یک معدن متروکه‌ی سنگ احداث خواهد شد و از امکانات رفاهی متنوعی از جمله یک دریاچه اختصاصی برای قایقرانی بهره می‌برد.

قرار است در ساخت این هتل از فناوری‌های مدرن استفاده شود و به عنوان یک هتل سبز هیچگونه آلودگی زیست محیطی نخواهد داشت.

تامین انرژی این هتل نیز که «گورگئوس» نام دارد و تا سال 2015 به بهره‌برداری خواهد رسید، با استفاده از صفحات خورشیدی و چمن بعنوان عایق در سقف انجام خواهد شد.

سیاست‌های جدید دولت پکن که توسعه‌ی صنعت گردشگری یکی از ارکان آن است، از دهه‌ی 90 میلادی آغاز شده‌اند که حاصل آن‌ها، رشد چشم‌گیر تعداد گردشگران این کشور در یک دوره‌ی 10ساله بوده است.

سازمان جهانی جهانگردی در گزارشی از رشد چشمگیر صنعت گردشگری چین در سال 2011 اعلام کرد که این کشور با بیشترین میزان رشد در کسب درآمد از محل صنعت گردشگری در صدر فهرست کشورهای آسیایی میزبان گردشگران قرار دارد.

در سال‌های اخیر، میزان درآمد مردم چین رشد چشم‌گیری داشته و از سال 1999 نیز دوهفته تعطیلات که یک‌هفته‌ی آن در پاییز و دیگری در زمستان است، به تعطیلات کارگران اضافه شده است تا در این مدت، به دیگر مناطق سفر کنند.

در این شرایط کارشناسان با توجه به عملکرد موفق دولت چین در طول دو هفته برگزاری مسابقات آسیایی در شهر «گوآنگژو» با جذب نزدیک به نیم میلیون گردشگر و جذب بیش از یک میلیون گردشگر در زمان برگزاری المپیک پکن در سال 2008، پیش‌بینی می‌کنند که دولت این کشور به هدف خود در جذب 100 میلیون گردشگر در سال 2020 و تبدیل شدن به مقصد نخست گردشگری جهان دست یابد.

۳ تیر ۱۳۹۱ ۱۲:۲۵
ایسنا |
اشتراک در