وصول نخستین اظهارنامه مالیات املاک اجارهای از اول تیر

معاون سازمان امور مالیاتی گفت: برای اولین بار اظهارنامه مالیات املاک اجاره‌ای در کشور از طریق خوداظهاری دریافت می‌شود.

حسین وکیلی افزود: اظهارنامه‌های املاک اجاره‌ای برای سال 90 و برای اولین‌بار از طریق اظهارنامه و خوداظهاری مالک در تیرماه ابراز می‌شود. وی افزود: در اجرای ماده 158 قانون مالیات‌های مستقیم، اظهارنامه املاک اجاری اعم از املاک مسکونی، اداری و تجاری از طریق خوداظهاری دریافت می‌شود، در حالی که قبلاً همه این پرونده‌ها رسیدگی و مالیات آن مشخص می‌شد، اما امسال هرچه مؤدی اظهار کند، آن را به عنوان اظهارنامه دریافت می‌کنیم.

معاون سازمان امور مالیاتی گفت:‌ براساس اعتماد سازمان مالیاتی به مؤدیان، مبلغ اظهار شده به عنوان اجاره املاک را قبول می‌کنیم، البته یک تعداد از اظهارنامه‌ها را به عنوان نمونه رسیدگی می‌کنیم. وی افزود: هرگونه معافیت مالیاتی منوط به ارائه اظهارنامه مالیات املاک اجاره‌ای است. وکیلی تأکید کرد: املاک اجاری شامل آپارتمان، مستغلات و املاک اداری و تجاری و مسکونی است که صاحب آن یا ورثه املاک باید به نیابت از صاحب املاک اظهارنامه‌ اجاره ارائه کند.

معاون سازمان امور مالیاتی تأکید کرد: املاک اجاره‌ای در تهران برای آپارتمان مسکونی برای هر مالک را تا 150 متر مربع معاف از مالیات است و افزون بر آن باید اظهارنامه مالیاتی ارائه کند. وی تأکید کرد:‌ اما حتی اگر آپارتمان 60 متری اجاره داده شده ، باید اظهارنامه بدهد وگرنه از معافیت مالیاتی محروم می‌شود. وکیلی گفت: ارائه اظهارنامه مالیات املاک اجاری تا 31 تیرماه 91 فرصت دارد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ۱۰:۰۲
خبرگزاری فارس |
اشتراک در