تصویب طرح تفصیلی برج‎های دوقلوی شهرکرد در کمیسیون ماده 5

شهردار شهرکرد از تصویب طرح تفصیلی، نقشه‎های معماری و جانمایی پروژه برج‎های دوقلوی شهرکرد در کمیسیون ماده پنج استان چهارمحال و بختیاری خبر داد.

نورالله غلامیان با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به اهمیت پروژه برج‎های دوقلو، موضوعات مربوط به طرح تفصیلی، شهرسازی، ترافیکی و معماری این پروژه طی جلساتی در کمیته کار و کارشناسی کمیسیون ماده پنج این استان، کارگروه ترافیک شهرکرد، شورای هماهنگی ترافیک استان و کمیته فرعی آن مورد بررسی کارشناسانه قرار گرفت که در نهایت پس از طرح در کمیسیون ماده 5 استان مورد تصویب کلی اعضا قرار گرفت.

وی تصریح کرد: پیمانکار احداث این پروژه در تیرماه امسال از طریق مناقصه انتخاب خواهد شد.

غلامیان با اشاره به جزئیات طرح و نقشه‎های ترسیم شده برج‎های دوقلوی کوه نور و دریای نور شهرکرد گفت: برای احداث این پروژه 750 واحد پارکینگ در طبقات زیرین برج‎ها و 325 واحد پارکینگ در حوزه پیرامونی آن و پنج پارک سوار در پنج نقطه شهر که محل آنها توسط کمیته فرعی شورای هماهنگی ترافیک استان تعیین شده، ساخته می‎شود.

شهردار شهرکرد افزود: علاوه بر این در محدوده برج‎های دوقلو محلی نیز برای توقف‎گاه و پارک سوار وسایل نقلیه در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: حداقل 10 دستگاه وسیله نقلیه عمومی ویژه ایاب و ذهاب شهروندان از پارک سوارها به محل برج‎های دوقلو اختصاص می‎یابد که در محاسبات مالی این پروژه نیز در نظر گرفته خواهد شد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه در مسیرهای منتهی به این برج‎ها ایستگاه‎های اتوبوس و تاکسی ویژه پیش‌بینی شده، تصریح کرد: ایستگاه اختصاصی نیز برای تاکسی‎های ویژه برج‎ها با مشارکت بخش خصوصی در راستای خدمات‌رسانی بیشتر به مراجعان در یکی از طبقات زیرین برج‎های دوقلو در نظر گرفته شده است.

غلامیان اضافه کرد: علاوه بر سیستم‎های آتش نشانی پیشرفته، یک دستگاه ماشین آتش‌نشانی با قابلیت سرویس‎دهی به طبقه 25 و بالاتر در محاسبات اقتصادی طرح منظور شده است که برای خرید آن نیز اقدام می‎شود.

شهردار شهرکرد با اشاره به اینکه منابع مالی این پروژه پیش‌بینی شده و کل سرمایه طرح افزون بر یک‌هزار میلیارد ریال است، اظهار داشت: 400 میلیارد ریال اعتبار آن از محل انتشار اوراق مشارکت تأمین و مابقی آن آورده شهرداری نظیر زمین محل پروژه و حقوق پروانه ساختمانی است.

وی اضافه کرد: در صورت نیاز به اعتبارات بیشتر از روش‎های EPC TRUN KEY و EPCF و یا در صورت لزوم از مکانیزم پیش فروش در سال‎های دوم و سوم استفاده خواهد شد.

شهردار شهرکرد در ادامه بیان کرد: پیش‌بینی می‎شود پروژه برج‎های دوقلوی این شهرداری با توجه به مطالعات فنی، اقتصادی و مالی انجام شده توسط مشاور، در پایان دوره اوراق مشارکت به مراتب بیش از 20 درصد سوددهی داشته باشد.

غلامیان با قدردانی از حسن اعتماد دارندگان اوراق مشارکت به شهرداری شهرکرد، به سپرده‎گذاران توصیه کرد تا در نگهداری اوراق خود تا پایان دوره توجه لازم را داشته باشند تا شهد شیرین مشارکت با این شهرداری را به شایستگی احساس کنند.

شهردار مرکز استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پروژه برج‎های دوقلوی کوه نور و دریای نور شهرداری شهرکرد که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین پروژه‎های عمرانی با رویکرد اقتصاد شهری در استان چهارمحال و بختیاری است، اذعان کرد: این طرح پیش از هر چیز بسترساز رشد و پیشرفت اقتصادی و تحریک کننده فرایندهای توسعه و سرمایه‌گذاری در سطح استان و منطقه است.

وی یادآور شد: طرح تفصیلی و مطالعات مربوط به طراحی برج های دوقلوی شهرداری شهرکرد توسط شرکت مهندسان مشاور پل میر طراح ساختمان فعلی مجلس شورای اسلامی انجام شده است.

شهردار شهرکرد با اشاره به انتخاب نمای بیرونی پروژه برج‌های دوقلو افزود: نمای اصلی این طرح تا قبل از برگزاری مناقصه توسط دو گروه از مهندسان مشاور و خبره تعیین خواهد شد و نمای فعلی استفاده شده در تبلیغات، نمای نهایی و اصلی نیست.

غلامیان در ادامه از تلاش و همکاری استاندار این استان، نماینده ولی فقیه و امام جمعه شهرکرد، معاون عمرانی استانداری، شهردار سابق شهرکرد، اعضای محترم شورای اسلامی شهر، اعضای کمیسیون ماده پنج، اعضای شورای هماهنگی ترافیک استان و همچنین معاونان و سایر همکاران شهرداری شهرکرد به منظور اجرایی شدن این پروژه تقدیر و تشکر کرد.

۳۰ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۵۵
خبرگزاری فارس |
اشتراک در