همایش بومی سازی فناوری های نوین انرژی

نخستین همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی در ایران با شعار هر ساختمان یک مرکز تولید انرژی از 31 خرداد تا 2 تیر برگزار می شود.

محمد حسن متولی زاده قائم مقام شرکت توانیر به مناسبت نخستین همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی که قرار است ، در مشهد مقدس برگزار شود ، گفت : تشویق سرمایه گذاران به حضور ، نقش آفرینی و بومی‌سازی فناوری‌های نوین انرژی، بسترسازی در جهت استفاده از انرژی‌های پاک و ارزان قیمت و حفظ سرمایه‌ های ملی و اشتغالزایی، آگاه سازی و ارایه فرآیند های زیر ساختی و استاندارد های انرژی در ایران از اهداف این همایش ملی در سطح کشور است. وی تصریح کرد : اگر مشارکت عمومی مردم را جلب کنیم می توانیم از ظرفیت های زیاد انرژی های نو در کشور استفاده کنیم.
متولی زاده با اشاره به پایان پذیر بودن منابع انرژی های فسیلی گفت : توسعه استفاده از انرژی های پایان ناپذیر و نو با توجه به سازگاری با محیط زیست و اقتصادی کردن سبد انرژی مصرفی خانوارها و ساختمان ها مورد توجه است.
بنابراین گزارش در پایان برگزاری همایش گواهینامه‌هایی مبنی بر حضور در همایش، دانشگاه شهید عباسپور، گواهی مرکز تربیت مربی و پژوهش‌های سازمان فنی و حرفه ای کشور، گواهی سازمان نظام مهندسی ساختمان (امتیاز آموزشی)، گواهی دوره آموزشی از مرکز تعالی شریف وابسته به دانشگاه صنعتی شریف، مرکز انرژی خورشیدی دانشگاه شیراز، گواهی دوره آموزشی مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان، گواهی فنی دوره آموزشی گروه اقتصاد و انرژی مهام شرق اعطا می‌شود.
بررسی راهکارهای عملی و تخصصی تولید و رفع موانع ، بسترسازی برای توسعه کسب کار نوین با استفاده از دانش ملی و اشتغالزایی در میان متخصصان، ایجاد انگیزه در میان جوانان و مراکز دانشگاهی به حضور و نقش آفرینی در تولید علم و کار ، بسترسازی در جهت استفاده از انرژی های پاک و ارزان قیمت و حفظ سرمایه های ملی و معدنی کشور از اهداف این همایش اعلام شده است.

این همایش با حمایت علمی دانشگاه‌های شهید عباسپور، سازمان انرژی های نو ایران، انجمن علمی انرژی بادی ایران، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه شیراز و جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی شریف و مرکز تحقیقات مهندسی اصفهان وابسته به سازمان فضایی ایران و انجمن علمی انرژی باد ایران برگزارمی شود.
همایش ملی بومی سازی فناوری های نوین انرژی، همزمان با هفتمین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ، هشتمین نمایشگاه بین المللی صنعت آب و فاضلاب و چهارمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی در نمایشگاه های بین المللی مشهد برگزار می شود.

۲۸ خرداد ۱۳۹۱ ۰۸:۵۳
اشتراک در