افتتاح نخستین کارخانه آرماتور سازی کشور

نخستین کارخانه آرماتور سازی کشور با 30 میلیارد ریال هزینه در شیراز به بهره برداری رسید.

آرماتور ، فولادی است که در بتن برای جبران مقاومت کششی پایین آن مورد استفاده قرار می گیرد. این دستگاه با روش جوش co2 ، آرماتور و خاموت را به صورت منظم جوش می دهد. افزایش سرعت تا 6 برابر روش دستی ، افزایش کیفیت و طراحی آرماتور در شکل و اندازه های مختلف و باز گشت 63 درصدی سرمایه از جمله مزایای استفاده از این دستگاه است .
مدیر عامل این کارخانه گفت : نخستین کارخانه آرماتور سازی کشور با ظرفیت تولید سالانه 50 دستگاه آرماتور بند و با اشتغال زایی بیش از 200 نفر راه اندازی شده است . امید داوودی افزود : دستگاه تمام خودکار آرماتور بند در مدت 2 سال و با 3 میلیارد ریال بودجه طراحی و ساخته شده است .
از جمله شکل های این آرماتور مثلث ، مستطیل ، مربع ، چند ضلعی و دایره است که توانایی ساخت انواع آرماتور از قطر 25 سانتی متر تا 1و نیم متر دارد . وی افزود: با توجه به آغاز تولید صنعتی دستگاه خودکار آرماتور بند ، سفارش هایی برای خرید این دستگاه از سوی کشور های آرژانتین و کویت نیز داشته است .
این دستگاه از سوی بنیاد ملی نخبگان و سازمان ثبت شرکت ها و مالکیت های صنعتی کشور دارای تأییدیه است . دستگاه تمام خودکار آرماتور بند در طرح های کلان عمرانی ، صنعت پل سازی ، ساخت قطار های درون شهری کاربرد بسیار دارد .

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۱۷
واحد مرکزی خبر |
اشتراک در