ایجاد رشته طراحی مبلمان در ایران

عضو هیات مدیره و دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون از ایجاد رشته طراحی مبلمان در کشور برای اولین بار خبر داد و گفت: این رشته مجوز دریافت کرده و از اول مهر ماه دانشجو می‌پذیرد.

رامین سمیع‌زاده اظهار کرد: طبیعی است با ایجاد این رشته به مبلمان و طراحی آن نگاه ویژه‌ای خواهد شد. وی افزود: کسانی که فوق دیپلم در رشته‌های طراحی صنعتی، مدیریت مبلمان و یا رشته‌های هنری دارند، می‌توانند وارد این رشته شده و در زمینه لیسانس این رشته تحصیل کنند.

سمیع‌زاده در ادامه با بیان اینکه ایجاد این رشته نوید خوبی است که نشان می‌دهد مسیر حرکت در جهت ارتباط دانشگاه با صنعت و صنف پیش می‌رود، ابراز داشت: یکی از موضوعات مهم استفاده از فن‌آوری اطلاعات دراین صنعت است، چون متاسفانه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور ما نقش بسیار کم رنگی دارد و این در حالی است که دنیای امروز دنیایی است که همه حوزه‌ها در بستر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در حال حرکت است.

دبیر انجمن صنفی مبلمان و دکوراسیون تاکید کرد: بدون تقویت و استفاده از فضای فن‌آوری اطلاعات نمی‌توانیم در این بازار رقابت کرده و فعالیت کنیم. وی گفت: باید در حوزه ICT تقویت شویم، چون مبلمان و دکوراسیون کشور در دنیا حرفی برای گفتن ندارد؛ بنابراین باید توجه کافی به این صنعت و از سویی استفاده از ICT در این حوزه شود.

۲۷ خرداد ۱۳۹۱ ۰۹:۱۴
ایسنا |
اشتراک در